خبرهای داغ:
رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به ضرورت احداث بیمارستان آموزشی، درمانی، تحقیقاتی امیرالمومنین(ع) گفت: فاصله کم با چهار شهرستان مجاور، کاهش بار مراجعات به مراکز استان‌ها، مجاورت با جاده اصلی بزرگراه کربلا و پوشش حوادث ترافیکی گردنه پر خطر اسدآباد، قرار گرفتن در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی از دلایل مهم لزوم ساخت این بیمارستان است.
کد خبر: ۹۱۷۰۵۸۴
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

ضرورت احداث بیمارستان آموزشی، درمانی، تحقیقاتی امیرالمومنین(ع) در اسدآبادبهنام رضا مخصوصی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد اظهار داشت: با توجه به توسعه خدمات بهداشتی و درمانی و بازنشستگی تعداد زیادی از پرسنل و عدم جذب نیروی جدید به صورت پیمانی و رسمی و واسپاری این خدمات به نیروهای شرکتی و عدم وجود انگیزه لازم برای ارائه خدمت توسط این نیروها، رفع موانع جذب نیروهای جدید به صورت پیمانی و رسمی امری ضروری به نظر می‌رسد که باید یک بار برای همیشه موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی با کمک نمایندگان مجلس حل شود.

وی با اشاره به ضرورت احداث بیمارستان آموزشی، درمانی، تحقیقاتی امیرالمومنین (ع) گفت: فاصله کمتر از نیم ساعت با چهار شهرستان مجاور از جمله کنگاور، تویسرکان، سنقر و قروه با پوشش جمعیتی حدود ۸۰۰ هزار نفر، کاهش بار مراجعات به مراکز سه  استان همدان، کرمانشاه و کردستان، مجاورت با جاده اصلی بزرگراه کربلا و پوشش حوادث ترافیکی گردنه پر خطر اسدآباد، پوشش امور سالانه ۶ میلیون زائر کربلا و به ویژه پیاده‌روی اربعین حسینی از دلایل مهم لزوم ساخت این بیمارستان است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد نیاز فوری به متخصص اورولوژی، طب اورژانس و نوروسرجری را امری ضروری دانست و تصریح کرد: شهرستان اسدآباد محل تلاقی سه استان همدان، کرمانشاه و کردستان است.

وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی شهرستان اسدآباد و قرار گرفتن در مرکز استان‌های غرب کشور برای دسترسی سریع مراجعین با راه‌اندازی دستگاه Angiography می‌تواند، نیازهای استان‌های غربی و شهرستان‌های مجاور را تامین کند و همچنین استفاده از ظرفیت شهرستان اسدآباد برای ارائه خدماتی مانند دستگاه سنگ‌شکن و لیزیک ضروری به نظر می‌رسد.

مخصوصی گفت: اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت کارانه‌های پرسنلی و معوقات پیمانکاری در دو حوزه بهداشت و درمان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود:: رفع موانع و تسریع در ایجاد رشته‌های دندانپزشکی، پردیس (پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی) و رشته‌های درخواست شده از قبیل تغذیه، علوم آزمایشگاهی، فناوری اطلاعات سلامت، بهداشت محیط و بیوتکنولوژی نیاز ضروری شهرستان اسدآباد است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در پایان گفت: هتلینگ بیمارستان قائم(عج) از نیازهای این مرکز است که با گذشت حدود ۲۵ سال از ساخت بیمارستان و غالب شدن فرسایش و افزایش نارضایتی مراجعین، این مرکز نیازمند هتلینگ و بهسازی در اکثر بخش‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات