خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: مبلغین باید تلاش کنند تا سنت حسنه وقف به خوبی به اقشار مختلف جامعه شناسانده شود
کد خبر: ۹۱۷۰۵۶۷
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی در دیدار با مبلغین اعزامی به طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در حرم مطهر امامزاده یحیی (ع) سمنان اظهار کرد: باید تلاش شود تا با استفاده از ابزار‌ها و شیوه‌های نوین سنت حسنه وقف بیش از پیش در جامعه تبلیغ و ترویج شود.
وی افزود: وقف به عنوان احسانی ماندگار از قدیم الایام در دین مبین اسلام بوده و امروزه باید تلاش کنیم تا مردم را با این سنت حسنه به خوبی آشنا نموده و از ظرفیت‌های مختلف این سنت حسنه در جهت رفع نیاز‌های جامعه استفاده کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در طول سال و در مناسبت‌ها و کارویژه‌های مختلف نسبت به اعزام مبلغین به بقاع متبرکه و نقاط محروم اقدام می‌کند، تصریح کرد: یکی از اقدامات مهمی که مبلغین می‌توانند در این ایام انجام دهند، معرفی شیوه‌های جدید در ایجاد وقف به به صورت دسته جمعی یا وقف مشارکتی است.
وی گفت: موقوفات بیشماری در سطح استان با نیت اقامه عزای حضرت سیدالشهدا (ع) ایجاد شده و در در ماه محرم و صفر نسبت به اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش اقدام می‌گردد.
حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی افزود: مجالس سوگواری، اطعام عزاداران و برپایی مراسم‌های روضه و اقداماتی از این دست، فعالیت‌هایی است که از محل اجرای نیات واقفین خیراندیش در ماه‌های محرم و صفر انجام می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای متمرکز این نیات در سال‌های اخیر اقدام به برگزاری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی نموده است، خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در این ۲ ماه با برپایی مجالس عزاداری در بیش از ۷۰ امامزاده و بقعه متبرکه و مکان مذهبی نسبت به اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش اقدام می‌نماید./ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها