جامعه قاریان، حافظان و فعالان قرآنی یزدبه مناسبت ماه محرم بیانیه‌ای منتشر کردند.
کد خبر: ۹۱۷۰۵۵۵
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، جامعه قاریان، حافظان و فعالان قرآنی یزدبه مناسبت ماه محرم بیانیه‌ای بدین مضمون منتشر کردند: «به شهادت تاریخ، مردم دارالعباده یزد را با توصیف «قنات، قنوت و قناعت» شناخته اند و از نظر معرفتی یزدیان را به نجابت و ولایت پذیری آل محمد (ص) ستوده اند؛ از شواهد محکم ایمان مردمان خطه کویر؛ شور و شوق آنان در برپایی مجالس زنده نگه داشتن نهضت کربلا و شهادت اهل بیت (ع) می‌باشد تا آنجا که دارالمومنین یزد را با عنوان «حسینیه ایران» به شهرت جهانی رسانده است.
سپاس خدا را که عاشقان عزاداری سید الشهدا (ع) در دیار ما، دارای سبک اختصاصی و سنتی و در شان خادمی و مداحی حضرت امام حسین (ع) با اجرای اشعار حماسی و در شکل هیاتی سرشار از جوانانی مومن، نجبیب و مزین به آداب و به دور از هرگونه آلودگی اخلاقی و سیاسی کاری، در کمال خضوع و با نظمی مثال زدنی به اقامه عزاری گل‌های پرپر باغ نبوت و ولایت می‌پردازند.
متدینان یزدی مدافعان دائمی از خط ولایت فقیه بوده اند و مورد خطاب امام خمینی (ره) که فرمود: ه اند: «محرم و صفر را زنده نگه دارد که اسلام را زنده نگه داشته است. باید بیرق‌های خونین عاشورا را هر چه بیشتر برافرازید، باید سینه زدن هم محتوا داشته باشد. لازم است در نوحه‌ها و اشعار مرثیه یا ثنای ائمه (ع) بطور کوبنده ستمگری‌های ستمگران هر دوره یادآوری شود.»
ساکنان دیار حسینیه ایران همواره پشتبان یگانه رهبر فرزانه خویش هستند و این شور و شوق دو طرفه می‌باشد و در راستای تجلی آن، مورد تفقد ویژه مقام معظم رهبری در زمان اجرا سینه زنی یکی از هیات‌های خوشنام و با سابقه شهر یزد قرا گرفتند.
شاکله اصلی هیات‌های عزاداری یزد بر پایه شاعرانی متخصص و متعهد، مداحان و نوحه خوانانی با اخلاص و مدیرانی در راس هر هیات (با همراهی پیر غلامانی با تجربه و دلسوز) تشکیل یافته است. در این میان بخش قابل توجهی از این خوبان هم منتخب جامعه بزرگ قاریان و حافظان قرآن کریم هستند که از این بزرگواران کمال تشکر را داریم.
آنچه قابل تذکر می‌باشد سالم ماندن این آیین مقدس از برخی انحرافات تا عصر حاضر می‌باشد. نکته بعدی برجستگی نقش مهم این قشر با حضور در همه عرصه‌های اجتماعی است و از عوامل زمینه سار روحیه انقلابی و مجاهدت در راه صیانت از اسلام و انقلاب اسلامی و نظام مقدش جمهوری اسلامی (بویژه دوران دفاع مقدس) می‌باشد، اما طی چند سال اخیر زمزمه‌هایی هم از برخی افراد معلوم الحال به قصد انحراف مسیر هیات‌های عزاداری به گوش می‌رسد، با ارائه اشعار سخیف و جهت دار و با اجرایی خوشایند فضای مجازی و جلب خاطر دشمنان ایران اسلامی و با قابلیت مانور در شبکه‌های معاند و انحرافی، که باعث نگرانی در عموم جامعه متدین یزدی گردیده است.
جامعه قرآنیان یزدی با دفاع از اجرای اصیل عزاداری در استان، برائت خود را از آن بخش کمی که موجب دهن آیین مقدس عزاداری و زیر سوال رفتن جامعه خوب شعرا، مداحال و نوحه خوانان و بزرگان هیات‌های محترم عزاداری گشته اند اعلام نموده و از مسئولین فرهنگی و عوامل نظارتی در خواست برخورد انقلابی با این عده محدود را داریم.
هیات مدیره موسسه قاریان و حافظان قرآن استان یزد»
متدینان یزدی مدافعان دائمی از خط ولایت فقیه بوده اند
 

انتهای پیام/
ارسال نظرات