گزارش،

آغاز بکار جشنواره و نخستین نمایشگاه صنعت چاپ استان سمنان در شاهرود+ تصاویر

جشنواره و نخستین نمایشگاه صنعت چاپ استان سمنان در شاهرود با حضور مسئولان و صنعتگران حوزه چاپ آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۱۷۰۳۹۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
آغاز بکار جشنواره و نخستین نمایشگاه صنعت چاپ استان سمنان در شاهرود+ تصاویربه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نخستین نمایشگاه صنعت چاپ و جشنواره تجلیل از پیشکسوتان و فعالین عرصه چاپ استان به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود در سالن اجتماعات فرهنگسرای مهر با حضور سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و کارشناس اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسؤولین استانی و شهرستانی برگزار شد.
رضا مهدیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود در این جشنواره، روز ملی صنعت چاپ را فرصتی برای توسعه صنعت چاپ دانست ابراز امیدواری کرد با برگزاری این جشنواره با معرفی این صنعت گامی در راستای حمایت تولید ملی برداریم.
وی افزود: ۹۷ چاپخانه در استان فعال است که ۳۲ چاپخانه در سمنان و ۳۰ چاپخانه در شاهرود و مابقی در بقیه شهرستان های استان فعالیت دارند.
در این مراسم نمایندگان چاپ‌خانه داران استان به ارائه نظرات خود پرداختند که حسین زاهدنیا نماینده چاپ‌خانه داران گرمسار و پیشکسوت صنعت چاپ استان و جز اولین چاپخانه داران استان کمبود ملزومات بویژه کاغذ و دستگاه ها و گرانی آن و مشتری های کم و نداشتن توازن بین خرج و دخل را مطرح کرد.
شعار به نمایندگی از چاپخانه داران شاهرود نیز مشکل ارزش افزوده را به عنوان چالشی برای کسانی بیان کرد که چاپ دیجیتال دارند نه چاپخانه و خواستار رسیدگی به این موضوع و گرانی کاغذ شد.
عبداللهی ریاست اداره مالیاتی شاهرود نیز در این نشست با اشاره به موضوع ارزش افزوده گفت: با توجه به نامه دفتر فنی، چاپخانه داران مشمول که در اصل جزو چاپخانه داران حساب نمی شوند معاف شدند و اگر مشکلی هست مربوط به قبل از سال ۱۳۹۶ است که این قانون نبوده و افراد درگیر هستند و می توانند با مراجعه به هیئت ۲۵۱ مکرر که در استان برگزار می شود و مالیاتش قطعی شده شکایت کنند و اگر قطعی نشده در هیئت های حل اختلاف ادارات مالیاتی شهرستان ها مراجعه تا رسیدگی و حل شود.
وی افزود: قانون مالیات های مستقیم در سال ۱۳۹۵ دستخوش تغییرات شد که مؤدیان مالیاتی چاپخانه داران و ذیل آن مالیاتشان با نرخ صفر محاسبه می شود البته باید ترازنامه را بدهید و اسناد مدارک و اظهار نامه را تکمیل کنند که شرط استفاده از معافیت مالیاتی برای چاپ‌خانه داران است.
حجت‌الاسلام علی اصغر فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این جشنواره، با بیان اینکه این نمایشگاه و جشنواره فرصتی برای ارائه کارکردهای چاپی و انتقال تجربیات و آموزش گفت: یکی از فقدان ها در حوزه چاپ نداشتن اتحادیه چاپ در استان است که، احساس می شود در حوزه چاپ مطالبه نیست.
وی با بیان اینکه حمایت از فعالیت های چاپی استان لازم است افزود: در خصوص حمایت از صنعت چاپ استان، ما در بخش خصوصی نمی توانیم ورود کنیم چون بحث رقابت است و فعالین تلاش کنند در کوران رقابت ها قرار بگیرند و در بخش دولتی می توان از استاندار خواست که چاپ ها را به داخل استان بدهند و ضمانت اجرایی هم تایید نکردن سندهای ارائه ادارات به اداره امور مالیاتی استان است.
فضیلت با بیان اینکه ایجاد اتحادیه سبب می شود پیگیری مطالبات نظام مند و هویت صنفی تقویت شود گفت: وجود اتحادیه چاپ ضروری است و ارشاد دغدغه دارد اما جامعه چاپ داران توجه ندارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطر نشان کرد: در حوزه چاپ نسبت به دنیا خیلی فاصله داریم، نمایشگاه ها در دنیا محلی برای درآمد است و در کشور ما محل هزینه است که باید دقت کنیم.
در این جشنواره از حسین فؤادیان از شاهرود، حسین زاهدنیا از گرمسار ،علی ترابی از دامغان و سروش یحیایی کارآفرین سمنان به عنوان پیشکسوتان و فعالین صنعت چاپ استان سمنان تجلیل شد.
در حاشیه این مراسم نمایشگاه صنعت چاپ استان سمنان در فرهنگسرای مهر شاهرود با حضور سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سایر مسؤولین استانی و شهرستان افتتاح و سپس بزرگترین مرکز چاپ افتست شاهرود نیز افتتاح گردید.
لازم به ذکر است نهم شهریورماه به عنوان روز ملی صنعت چاپ نامگذاری شده است.
گزارش از علی عامری
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار