خطیب نماز جمعه اشکذر در خطبه های این هفته به نزدیکی ماه محرم اشاره کرد و افزود: هر چه داریم از برگزاری مجالس عزاداری برای حضرت سید الشهدا (ع) داریم.
کد خبر: ۹۱۷۰۳۸۲
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، خطیب نماز جمعه اشکذر با اشاره به نزدیکی ماه محرم‌الحرام، گفت: افرادی هستند که این عزاداری‌ها را زیر سؤال می‌برند و عزاداران را افرادی افسرده می‌نامند در حالی که همه آنها از روی غرض این حرف هارا می‌زنند و در صدد تضعیف مراسمات عزاداری بر می‌آیند ولی  تاریخ نشان داده است هر سالی که گذشته مجالس امام حسین (ع) پر شورتر برگزار شده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا طالبیان ادامه داد:  هر چه داریم از برگزاری مجالس عزاداری برای حضرت سید الشهدا (ع) داریم.
امام جمعه اشکذر با بیان اینکه راه اصلی راه حسین (ع) است، اظهار داشت: حکومت باید درست صالحان باشد نه دست ظالمان این راه اصلی است که امام حسین (ع) پیش گرفته بود، نهضت امام حسین (ع) نشان داد که حکومت اسلامی باید باشد تا در برابر ظالمان بایستد.
امام جمعه اشکذر در بخش دیگر از سخنان خود به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر سه قسمت دارد، اول از آن ناراحتی قلبی  و نشان دادن آن ناراحتی در برابر منکر است.
طالبیان مرحله دوم از امر به معروف و نهی از منکر را، تذکر زبانی دانست و افزود: بعد از تذکر زبانی مرحله سوم مرحله یدی یعنی امر به معروف و نهی از منکر با قدرت و زور است که البته باید گفت این مرحله باید توسط  دولت انجام شود که در این باره قوانینی را در قانون اساسی کشور تدوین کرده‌اند.
وی با تشکر از اقدامات اخیر قوه قضاییه در اجرای بدون تعصب و قوی قانون در برخورد با متهمان، به نقد دولتمردان پرداخت و گفت: دولت مردان گاهی زبان به انتقاد اقدامات قاطع قوه قضاییه می‌چرخانند که دلیل این کارشان نیز متوجه نمی‌شویم.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات