خبرهای داغ:
مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی:

استخراج مطالبات رهبری توسط دانش آموزان با تحقیق در بیانیه گام دوم انقلاب

مسئول تعلیم و تربیت بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی، تربیت مدیر انقلابی را هدف اصلی دوره یاوران ولایت دانست و گفت: این روند ادامه دارد تا افرادی را که در دانشگاه ها پذیرفته می شوند به بسیج دانشگاه وصل کنیم و در کادر بسیج دانشگاه به فعالیت خود ادامه دهند.
کد خبر: ۹۱۷۰۳۵۷
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

حجت الاسلام علیرضا صدیقی پور مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری دوره یاوران ولایت بسیج دانش آموزی با هدف تربیت و آموزش فرماندهان واحدهای بسیج دانش آموزی، اظهار داشت: در این دوره بالغ بر 105 دانش آموز پسر و115 دانش آموز دختر شرکت کردند که آموزشهای لازم در خصوص شیوه های مدیریت واحدهای مقاومت را فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه دوره یاوران ولایت درسال یک بار برگزار می شود ادامه داد: هدف اصلی دوره یاوران ولایت بسیج دانش آموزی تربیت و آموزش فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی، تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی ، توانمند شدن دانش آموزان درجهات مختلف و افزایش مسئولیت پذیری دانش آموزان است.

حجت الاسلام صدیقی پور عنوان کرد: تشریح و تبیین سند تحول بنیادین و سند 1404، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، مدیریت زمان، حجاب و عفاف، شیوه های مدیریت واحد بسیج دانش آموزی و کارکردهای آن، فضا مجازی، تشریح و تبیین نظریه تمدن نوین اسلامی و رونق تولید از جمله محتوای ارائه شده در این دوره است.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام افراد شرکت کننده در این دوره برای انتصاب فرمانده واحد بسیج تایید شدند، گفت: هر فرمانده واحد یک سال تحصیلی آموزش می بینند که در شهرستان خود و شورایی که خودشان انتخاب می کنند مدیریت واحد مقاومت بسیج مدرسه را یک سال در دست می گیرند.

حجت الاسلام صدیقی پور ادامه داد: همچنین دوره های آموزشی اعضای شورا واحد مقاومت بسیج دانش آموزی هر شهر در شهرستانها و به مدت سه روز برگزار می شود که حوزه بسیج دانش آموزی شهرستان مجری برگزار کننده این دوره است.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی اظهار داشت: ثمره این دوره تقویت حس خودباوری، میدان دادن به جوانان و آماده شدن دانش آموزان برای پست های مدیریتی در آینده است.

حجت الاسلام صدیقی پور با بیان اینکه تربیت مدیر انقلابی هدف اصلی دوره یاوران ولایت دانست و افزود: این روند ادامه دارد تا افرادی را که در دانشگاه ها پذیرفته می شوند به بسیج دانشگاه وصل کنیم  و در کادر بسیج دانشگاه به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با اشاره به ارتباط مستمر سازمان بسیج دانش آموزی با فرمانده واحد ها در طول سال و رصد اقدامات و برنامه های آنها، گفت: در این دوره محتوای بیانیه گام دوم انقلاب توسط اساتید برای دانش آموزان تدریس شد.

وی ادامه داد: با برگزاری مسابقه ای، نظر دانش آموزان در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را جویا شدیم و بعد از مطالعه آن توسط دانش آموزان، استخراج مطالبات رهبری از جوانان از جمله اقدامات انجام شده در جهت عمل به مطالبات رهبری و تحقق این بیانیه بود.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی با بیان اینکه به منظور زنده نگه داشتن یاد شهدا این دوره به یاد 2 هزار شهید استان برگزار شد، ادامه داد: در پایان این دوره از شرکت کنندگان آزمون به عمل آمد و به افرادی که  این دوره را با موفقیت گذراندند گواهی پایان دوره اعطاء گردید.

وی با بیان اینکه دوره یاوران ولایت فقط یکبار در طول سال در ایام تابستان برگزار می شود افزود: دوره خواهران امسال ما حضور نداشتیم و توسط دانش آموزان با تجربه سال های قبل اداره شد و سابقه نشان داده که اکثر دانش آموزان یاوران ولایت به دانشگاه های برتر کشور راه می بیابند.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها