معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با تسلیت این ایام، ماه محرم را ماه آزادی، امنیت، احیای امربه معروف و نهی از منکر و ذلت‌گریزی دانست و افزود: حسین‌بن علی (ع) حلقه وصل بعثت و غدیر است و گفتمان ایشان گفتمان مقاومت و ایستادگی است.
کد خبر: ۹۱۷۰۳۴۱
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا پیش ازظهر شنبه در نشست هم‌اندیشی عملیات محرم ۱۴۴۱ ویژه رؤسای شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و شاعران آئینی، جمعیت بانوان فرهیخته، مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی شهرهای مازندران، اظهار کرد: ماه سوگواری اباعبدالله‌الحسین، ماه حزن بیت رسول‌الله (ص) است.

وی با تسلیت این ایام، ماه محرم را ماه آزادی، امنیت، احیای امربه معروف و نهی از منکر و ذلت‌گریزی دانست و افزود: حسین‌بن علی (ع) حلقه وصل بعثت و غدیر است و گفتمان ایشان گفتمان مقاومت و ایستادگی است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، خواستار تبیین و نشر آموزه‌های اهل بیت (ع) شد و اضافه کرد: جلوه‌گری شور حسینی در نظام اسلامی موجب زمین‌گیر کردن دشمنان و مستکبران عالم شده است و امروز جمهوری اسلامی با گفتمان عاشورایی امام (ره) و رهبری (حفظه الله) خار در چشم و استخوان در گلوی مستکبرین و ایادی آن در منطقه است.

روحانی‌نیا، معرفت دینی دوستداران به اهل بیت را مدال افتخار یک مؤمن و مسلمان واقعی دانست و افزود: باور ابا عبدالله‌الحسین باید توأم با بصیرت‌افزایی و تقویت باورهای دینی در جامعه باشد.

وی خاطرنشان کرد: شبکه عظیم تبلیغی، تبلیغ را باید با ذائقه مخاطب برنامه‌ریزی کرده و آموزه‌های دینی نیز باید مطابق با ذائقه مخاطب تطبیق دهند.

معاون تبلیغات اسلامی مازندران از مداحان و شاعران آئینی به‌عنوان نغمه‌سرایان و ستایش‌گرا مصائب آل‌الله یاد کرد و افزود: عزت‌مداری سیره علمی و عملی زینب کبری و امام زین‌العابدین در واقعه عاشورا بود.

روحانی‌نیا اظهار کرد: مانایی و ماندگاری قیام اباعبدالله و مسیر راه روشن سیدالشهدا در خطبه‌های زینب کبری و امام زین‌العابدین متجلی است.

وی با تاکید بر اینکه مداحان و شاعران آئینی باید در تراز انقلاب اسلامی خود را آراسته کنند، گفت: همچنین در تمام شئون زندگی باید سیره علمی و عملی اهل بیت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران یادآور شد: از این برنامه درجهت توانمندسازی اقشار تأثیرگذار و تعامل دوسویه بین دستگاه‌های فرهنگی در ماه محرم یاد کرد و گفت: باتوجه به برنامه‌ریزی دشمن جنگ مذهب علیه مذهب و خلقت دواعش، طالبان و سایر نمونه متحجران خوارج زمان صدر اسلام هستند./مهر

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها