امام جمعه اصلاندوز گفت:مداحان،علما و روحانیون فلسفه قیام عاشورا را به درستی برای مردم بازگو کنند.
کد خبر: ۹۱۷۰۳۲۹
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجد و محلات،

،حجت الاسلام والمسلمین عظیم اسدزاده در خطبه های این هفته نماز جمعه اصلاندوز با تسلیت فرارسیدن ایام محرم و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین و یاران باوفایش به اهمیت برگزاری برنامه های مختلف در طول ماه محرم تاکید کرد و از عزاداران و دسته جات عزاداری خواست نسبت به بهره مندی از سخنرانی روحانیت و برپایی نماز اول وقت اهتمام داشته باشند.

وی افزود:احترام گذاشتن به ماه محرم، احترام گذاشتن به خدا و دین خداست و عزاداران باید سعی کنند تا از فیوضات این ماه به خوبی استفاده کرده و حرمت ماه محرم را نگه دارند.

امام جمعه اصلاندوز ماه محرم را فرصت مناسبی برای تبیین فلسفه قیام امام حسین (ع) است  و گفت: مداحان،علما و روحانیون باید از این فرصت به خوبی استفاده کرده و فلسفه قیام عاشورا و اهداف سید الشهداء (ع)  را به درستی برای مردم تبیین و بازگو کنند.

حجت الاسلام اسدزاده با بیان اینکه در طول دهه اول ماه محرم دسته جات عزاداری در سطح شهر به سینه زنی و زنجیر زنی می پردازند از نیروی انتظامی خواست در راستای تامین امنیت بیشتر مراسمات و دسته جات عزاداری اهتمام ورزند.

وی با اشاره به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر به آثار فردی و اجتماعی این فریضه واجب الهی تاکید کرد و ترک امر به معروف را باعث عدم استجابت دعا،شریک گناه،دوری از رحمت الهی،عذاب فراگیر و زوال نعمت ها و برکات الهی،دگرگونی ارزشها،دخالت و سلطه بیگانگان و تسلط اشرار بر جامعه دانست.

امام جمعه اصلاندوز در ادامه با اشاره به خباثت انگلیسها در طول تاریخ بر علیه ملت ایران ،کمک به رژیم بعث عراق برای حمله به ایران ،آموزش و تجهیز و پشتیبانی از بمب گذاری ،سفارش تالیف کتاب موهن آیات شیطانی به سلمان رشدی،حمله به سفارت ایران در لندن ،حمایت از فتنه ۸۸،راه اندازی شبکه های رسانه ای مختلف فارسی زبان،مشارکت فعال و اثرگذار در تحریمهای ایران طی ۳۳ سال،زمینه چینی برای ترور دانشمندان هسته ای ایران  و حمایت از راه اندازی نظام از طریق اعضای پناهندگی و مجوز اقامت دایم به آنها و توقیف نفتکش ایرانی به بهانه نقض تحریمهای اتحادیه اروپا به سفارش آمریکا را از اقدامات استعماری انگلیس علیه ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد.

حجت الاسلام اسدزاده افزود:انگلیس از اول چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب خیانت و خباثت خود را بر علیه همه مسلمانان مخصوصا ایران انجام داده که مداخله در انعقاد قراردادهای ننگین گلستان و ترکمانچای و مداخله در جدایی بحرین از خاک ایران را می توان از این اقدامات انگلیس عنوان کرد.

وی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ،ضمن قدردانی از عملکرد دولت در شهرستان اصلاندوز اظهار امیدواری کرد که با افتتاح و بهره برداری از چندین پروژه خدماتی و عمرانی در سطح شهرستان شاهد شکوفایی و آبادانی شهرستان اصلاندوز باشیم.

امام جمعه اصلاندوز تصریح کرد: هفته دولت فرصت خوبی است تا مردم و دولت در کنار یکدیگر برای کاهش و رفع مشکلات جامعه تلاش کنند.

حجت الاسلام اسدزاده در پایان به برگزاری جشن عاظفه ها اشاره و از عموم مردم خواست تا در حد توان در این جشن که عواید آن به دانش آموزان بی بضاعت می رسد، حضور داشته باشند.

ارسال نظرات