خبرهای داغ:
مادران از زندگی تباه‌ شده‌ خود می‌گویند
سالانه میلیون‌ها نفر به مراکز سقط جنین مراجعه می‌کردند و جنین خود را از بین می‌بردند اما در سال‌های اخیر بسیاری از زنان آمریکایی در مقابل "قانون آزادی سقط جنین" دست به اعتراض زده‌اند؛ آنان از زندگی تباه‌ شده‌ خود صحبت‌ می‌کنند!
کد خبر: ۹۱۷۰۳۱۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

به گزارش سرویس بسیج جامعه  زنان کشور خبرگزاری بسیج  "هوارد ساکس" قاضی منطقه‌ای آمریکا از اجرای قانون ممنوعیت سقط جنین پس از هشت هفته در میسوری جلوگیری کرد؛ وی این قانون را مغایر با حکم دیوان عالی کشور دانست که در سال ۱۹۷۳ تبدیل به قانونی برای سقط جنین در آمریکا شده بود.
"نیویورک تایم" در این خصوص می‌نویسد که حکم روز سه‌شنبه پس از آن صورت می‌گیرد که دو قاضی دیگر فدرال در اوایل تابستان، محدودیت‌های مشابهی در سقط جنین در آرکانزاس و اوهایو را مسدود کردند؛ آنان بیان می‌کنند که نمی‌توان در مقابل قانون سقط جنین سال ۱۹۷۳ حکمی را صادر کرد مگر اینکه، قاضی‌های فدرال حکمی را تصویب کنند.
براساس قانون میسوری، مراکز سقط جنین نباید زنان بارداری را که هشت هفته از بارداریشان می‌گذرد، سقط جنین کنند.
"الکسیس مک گیل جانسون" فرماندار میسوری، حکم قاضی "هوارد ساکس" را ستود و بیان کرد که در مقابل قانون‌شکنی خواهد ایستاد؛ وی در بیانیه ای نوشت: «تصمیم امروز از قانونی مضر که ممنوعیت سقط جنین است، جلوگیری می‌کند!»
بنابر یک حکم تاریخی دیوان عالی آمریکا در سال ۱۹۷۳ که غالباً از آن به عنوان "رو، بر ضد وید" نام برده می‌شود، سقط جنین در آمریکا قانونی است؛ حکم قضات دیوان عالی آمریکا که با ۷ رای موافق در برابر۲ رای مخالف صادر شده بود با استناد به این بود که دولت‌ها اختیار ممنوع اعلام کردن سقط جنین را ندارند!
وجه تسمیه قانون موسوم به "رو بر ضد وید" به دلیل ایستادگی "جین رو" که نام حقیقی‌اش نورما مک‌کاروی است، در مقابل "هنری وید"، دادستان کل دالاس در ایالت تگزاس است؛ "نورما مک‌کاروی"، زنی که برای سومین بار حامله شده بود و قصد سقط جنین را داشت یک قانون ایالت تگزاس را که سقط جنین را جز در موارد تجاوز جنسی، رابطه جنسی با محارم یا خطر برای جان مادر، ممنوع می‌کرد به زیر سؤال برده بود.
بعد از این ماجرا و قانونی شدن سقط جنین در آمریکا، سالانه میلیون‌ها نفر به مراکز سقط جنین مراجعه می‌کردند و جنین خود را از بین می‌بردند؛ آنان به راحتی بدون هیچ محدودیتی و در هر زمانی که می‌خواستند، جنین خود را سقط می‌کردند.

براساس آمار "مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا" (CDS) که در سال ۲۰۱۲ در آمریکا منتشر شد، نشان می داد که ۶۹۹ هزار و ۲۰۲ مورد سقط جنین در طول سال ۲۰۱۱، انجام شده است؛ این تعداد در سال ۲۰۱۶ به عدد ۸۷۹ هزار نفر افزایش پیدا کرده است؛ براساس آخرین آماری که این سازمان اعلام کرده‌، در سال ۲۰۱۷، تعداد ۸۹۲ هزار سقط جنین به ثبت رسیده است؛ این آمارها در حدود فاصله‌ی ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۳ به بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰هزار نفر در سال رسیده بود!
"CDS" در گزارش خود از رشد سقط جنین در زنان جوان آمریکایی خبر می‌دهد؛ ۳۱,۱ درصد از آمارهای سقط جنین مربوط به زنان ۲۰ تا ۲۴ سال است همچنین دختران ۱۵ ساله ۰.۳ درصد، ۱۵ تا ۲۰ ساله ۹.۸ درصد، ۲۵ تا ۲۹ ساله ۲۷.۶ درصد، ۳۰ تا ۳۴ ساله ۱۷.۷ درصد و ۳۴ سال به بالا ۱۳ درصد از آمار کل سقط جنین در آمریکا را شامل می‌شود.
در سال‌های اخیر بسیاری از زنان آمریکایی در مقابل "قانون آزادی سقط جنین" دست به اعتراض زده‌اند؛ آنان خواهان جلوگیری از این قانون هستند؛ زنانی که در آمریکا به این عمل روی‌آورده بودند از تصمیم خود و عواقب بعد از آن پشیمان شده‌اند.
تسنیم
انتهای پیام/*

ارسال نظرات