خبرهای داغ:
امام جمعه اردستان گفت: مردم در محرم باید باشکوه عزاداری کنند، زیرا اساس هویت تشییع در محرم و عاشورا دیده می شود.
کد خبر: ۹۱۷۰۲۹۸
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردستان ، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نمازجمعه این هفته در مسجد جامع اردستان، با اشاره به هفته دولت اظهار کرد: دولت مردان از ویژگی های فراموش نشدنی و ستودنی شهیدان هفته دولت مانند پشتکار قوی،مردمداری، صداقت و امانت داری استفاده کنند و هر کدام یک رجایی و باهنر باشند.
 
وی با بیان اینکه هفته دولت فرصتی برای بازبینی فعالیت های گذشته و برنامه ریزی برای آینده است، افزود: فلسفه وجودی دولت این است که به مردم خدمت کند و فراوان از این نوع خدمتگزاران صادق داریم. البته در هر قشری انسان های خائن هم وجود دارد که متاسفانه اینگونه افراد به دستگاههای بالا نفوذ می کنند و آبروی نظام را می برند. 

امام جمعه اردستان با بیان اینکه موضوع فرهنگ و اقتصاد از موضوعات مهم کشور است، گفت: در شرایط فعلی اولویت ما اقتصاد است، البته فرهنگ مهم است و در جایگاه خودش باید به آن پرداخته شود. این دو موضوع برای مردم اساسی، اثرگذار و سوال برانگیز است. تحریم‌های ظالمانه غیرانسانی در دنیا بی ساابقه است، اما به توفیق الهی و رهبری نظام، راه به جایی نبرده است. 

دهشیری با تمجید از اقدامات قوه قضاییه افزود: اقدامات قوه قضاییه باعث ناراحتی برخی از افراد در کشور شده است که امیدواریم بگذارید قوه قضاییه کارخودش را بکند و نگذارد سرمایه های کشور بر باد برود. نظارت ها بیشتر شود و مجلس قانون گذاری خودش را داشته باشد. 

وی با بیان اینکه امروز سرسلسله تروریست ها در دنیا آمریکا است و در هرجایی که جنگی باشد حضور دارد، گفت: آمریکایی ها با اقدامات و تحریم های مختلف در کشورهایی همچون سوریه، لبنان، عراق و فلسطین و اینکه راه پیشرفت را بر ایران بسته اند نشان از تروریست بودن خود دارند که بیش از پیش رسوایی خود را نشان دادند. 

امام جمعه اردستان با اشاره به شروع ماه محرم گفت: از آن حادثه تا امروز ۱۳۸۰ سال می گذرد و ما همچنان سوگوار حضرت اباعبدالله الحسین هستیم. امیدواریم مردم ماه محرم را پاس بدارند که اساس هویت تشییع ما در محرم و عاشورا دیده می شود. 

دهشیری با بیان اینکه همه دست اندرکاران ماه محرم اعم از هیئتی ها، مداحان و سخنرانان سعی بر این داشته باشند که یک عزاداری مورد قبول از خود نشان دهند و نه فقط جار و جنجال به پا کنند. نکند کار و عملی انجام شود که به دیگران آسیب برسانیم و موجب مزاحمت برای دیگران شویم. مداحان اشعار حماسی، حسینی و انقلابی را مطرح کنند نه اینکه فقط شور داشته باشند که قبل از آن باید شعور حسینی رعایت شود. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها