فرمانده بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان
فرمانده بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان
کد خبر: ۹۱۷۰۲۶۵
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجد و محلات،

فرمانده بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه در فرهنگ اسلام به جایگاه و اهمیت مسجد تاکید بسیار شده است عنوان کرد: مسجد خانه خدا در زمین و جایگاه برکات، نزول خیرات  آسمانی، خانه راز و نیاز و خانه محبت، ایثار، صفا، صمیت و رحمت است.

وی به نقش مساجد در دوران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مسجد محل آرامش موحدان است و آنچه  از بررسی نقش مسجد به دست می‌آید جامعیت مسجد در همه زمینه‌های عبادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، فردی و خانوادگی است.

حسینی بیان کرد: امامت و پیشوایی در مسجد محور همه برنامه‌هاست که به عنوان مهمترین مسئله در ساختار و پیکره این مکان مقدس شناخته شده و کوچکترین غفلت ولو جزیی، پایمال شدن هدف نهایی را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: امام جماعت در تراز انقلاب اسلامی و ولایت فقیه می‌تواند این اهداف بلندی که در مسجد وجود دارد را در جامعه پیاده کند و در اهمیت این موضوع باید گفت ساختار مسجد به اندازه‌ای مهم است که در زمان حضور پیامبر (ص) در مدینه شخص ایشان عهده دار اداره مسجد النبی بود و در غیاب خود امامت مسجد النبی بر عهده کسی بود که توسط آن حضرت معین می‌شد.

فرمانده بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت جایگاه مسجد از دیدگاه امام خمینی (ره) و امام خامنه ای اشاره و خاطرنشان کرد: در سازمان بسیج مساجد و محلات استان برنامه‌های مختلفی برای تکریم و جایگاه مسجد در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌های مختلف ارکان مساجد تصریح کرد: برگزاری این همایش‌ها به دلیل هم افزایی امام جماعت، رئیس هیئت امنا، شورای بسیج مسجد، کانون‌های مساجد است.

حسینی اظهارداشت: برای اینکه حضور مردم در مساجد پررنگ‌تر شود و نقش مسجد در زندگی رومزه مردم،  در جامعه و اداره حاکمیت نیز بیشتر تبلور پیدا کند برنامه‌هایی در دستور کار داریم که یکی از آنها افزایی ارکان مسجد است که با محوریت مسجد در جامعه و با نقش آفرینی موثر بسیج برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برپایی همایش‌های مذکور هماهنگی و هم افزایی هرچه بیشتر دستگاه‌های مرتبط با مسجد، تقویت جایگاه مسجد، فراهم شدن امکان فعالیت‌های بیشتر بسیج در مسجد، ایجاد انگیزه بیشتر در بین دست اندرکاران مسجد و محله برای ارتقا اثر بخشی برنامه‌های بسیج، تقویت جایگاه امام جماعت به عنوان رئیس طبیعی مسجد و به حداقل رساندن اختلافات در سطح مساجد و تحقق جایگاه قانونی بسیج است.

فرمانده بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های بسیج مساجد و محلات را بحث آزاد گفتمان سازی با رویکرد مسجد محوری است که می‌تواند فردی و اجتماعی، سازمانی و در سطح جامعه، کشور و صدور انقلاب اسلامی باشد.

وی از اهداف برنامه‌های بسیج مساجد و محلات را ایجاد مجموعه‌ای جوان، مومن، انقلابی در محله با محوریت مسجد و جوانان بسیجی دانست و بیان کرد: تقویت ابعاد درونی بسیج با بهره‌مندی از برکت  مسجد، بسط و گسترش نقش محوری مسجد در پیشرفت امور اجتماعی و کاهش ناهنجاری‌های محلات، ایجاد مودت، انس و الفت معنوی بسیج با مسجد و روحانیت از دیگر اهداف برنامه‌های بسیج مساجد و محلات است.

حسینی با اشاره به لزوم هم افزایی پایگاه‌های مقاومت و مساجد برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تصریح کرد:  در هفته بسیج مساجد و محلات، دیدار فرماندهان پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت با مسئولان رده‌های مختلف سپاه را داریم که در راستای هم اندیشی هیئت‌های اندیشه ورز در مساجد و پایگاه‌های مقاومت مسجد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های اعتلای بسیج در مساجد خاطرنشان کرد: طرح شهید بهنام محمدی که طرح اتصال منزل، مدرسه و مسجد است در استان اجرا می‌شود همچنین طرح شهید رهنمون که در آن خدمات بهداشتی درمانی به مردم در مسجد ارائه می‌شود در این ایام به اجرا در می‌آید.

فرمانده بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان یکی دیگر از برنامه‌های هفته بسیج مساجد و محلات را اجرای طرح هر مسجد یک گروه جهادی برشمرد و گفت: در این طرح نیروهای ایثارگر و فداکار در محلات به محله مسجد خدمات ارائه می‌دهند و این طرح به عنوان گروه‌های جهادی محله محور یا هر مسجد یک گشت محله محور به اجرا در می‌آید.

وی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج مساجد و محلات را اجرای طرح ارائه خدمات  مهندسی و کشاورزی دانست و تصریح کرد: در این طرح هدف برگشتن به مهندسی و معماری اسلامی در ساخت منازل مسکونی و مبلمان شهری است که هم فکری می‌شود و تشکل هیئت‌های اندیشه ورز به صورت محله‌ای و مسجدی فعالیت می‌کنند.

ارسال نظرات