مسئول کانون بسیج مداحان و شاعران آیینی ناحیه بردسکن:
مسئول کانون بسیج مداحان و شاعران آیینی شهرستان بردسکن گفت: از مجموع ۲۰۰ مداح در شهرستان بردسکن تنها ۵۰ درصد آن‌ها ثبت سامانه طوبی می‌باشند.
کد خبر: ۹۱۷۰۲۶۲
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
 علی ساعدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ گفت: با برنامه ریزی انجام شده تمامی هیئات مذهبی شهرستان بردسکن مداح دارند و اکثر هیات‌های عزاداری از ظرفیت مداحان بومی شهرستان در دهه اول ماه محرم استفاده می‌کنند.
 
وی بر حفظ سبک‌های سنتی و قدیمی توسط مداحان تاکید کرد و گفت: نوآوری در مداحی خوب است، اما نباید سبک‌های قدیمی کنار گذاشته شود.
 
مسئول کانون بسیج مداحان و شاعران آیینی شهرستان بردسکن عنوان کرد: مداحان باید اصول و فنون مداحی را در چارچوب خودش حفظ کنند و بر ارتقاء خود بیافزایند.
 
وی اظهارداشت: متاسفانه بردسکن فاقد آموزشگاه مداحی است که امید است بتوانیم مجوز راه اندازی یک آموزشگاه مداحی را برای شهرستان اخذ کنیم.
 
ساعدی گفت: مداحان باید اهل مطالعه باشند و خودشان را به روز رسانی و در خدمت اسلام باشند.
 
وی همچنین گفت: دو دانش آموز مداح از بردسکن به نام امیر رضا اجلالی و امیر حسین رضوی زاده از شهر انابد در مسابقات استانی نیز حائز مقام شدند که می‌طلبد با توجه به استعداد‌های خوب جوانان و نوجوانان در حوزه مداحی به سمت جوان گرایی در مداحی حرکت کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها