خبرهای داغ:
رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان قزوین

خلبان پاراگلایدر قزوینی در ارتفاعات الموت غربی دچار حادثه شد

ململی از وقوع حادثه برای خلبان پاراگلایدر 32 ساله در صبح روز جمعه در ارتفاعات کاماسار بخش الموت غربی قزوین خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۰۱۸۸
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، ململی رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان قزوین اظهار کرد: با اعلام وقوع حادثه در ساعت 10 صبح روز جمعه مورخه 8/6/98 از برخورد خلبان پاراگلایدر 32 ساله قزوینی با دامنه رشته‌کوه‌های گردنه کاماسار بخش الموت غربی قزوین، مطلع شدیم که بلافاصله تیم امداد و نجات کمیته ورزش‌های هوایی استان به منطقه اعزام شد.

ململی افزود: با حضور اکیپ‌های امدادی از مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس و هلال‌احمر قزوین و اهالی روستای کاکوهستان دهستان دستجرد در محل حادثه، ضمن انجام اقدامات اولیه امدادی و درمانی، به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه برای حمل مجروح، درخواست حضور بالگرد به محل حادثه اعلام شد.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان قزوین با اشاره به ابعاد بروز حادثه تصریح کرد: خلبان پاراگلایدر به دلیل قرار گرفتن در شرایط هوایی مه‌آلود و عدم‌تشخیص جهات جغرافیایی با دامنه رشته‌کوه گردنه کاماسار برخورد کرده و از ناحیه پای چپ دچار شکستگی بسته‌ شده بود که با حضور به‌موقع عوامل امدادی، از بروز حوادث جدی جلوگیری به عمل آمد.

این مقام مسئول بیان کرد: به علت عدم وجود بالگرد در زمان حادثه در استان قزوین، از مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز درخواست کمک شد و در کمترین زمان ممکن، اورژانس کرج به‌وسیله بالگرد امداد و نجات پیشرفته در محل حادثه حضور پیدا کرد و به دلیل شیب زیاد دامنه کوهستان، در سخت‌ترین شرایط ممکن پروازی و به‌صورت معلق در آسمان، مصدوم را به داخل بالگرد منتقل و مستقیماً به بیمارستانی در کرج اعزام گردید.

ململی با اعلام اینکه علت بروز این حادثه توسط کارشناسان کمیته ورزش‌های هوایی استان قزوین در حال بررسی است افزود: ورزش‌های هوایی یکی از مفرح‌ترین رشته‌های ورزشی است که با استفاده از ساده‌ترین ادوات پروازی، شخص می‌تواند آرزوی دیرینه انسان یعنی پرواز در آسمان را تجربه کند.

وی در پایان با تقدیر و تشکر از کلیه عوامل امدادی و اهالی روستای کاکوهستان خاطرنشان کرد: امیدواریم هیچ‌وقت شاهد این‌گونه سوانح در استان نباشیم و تنها می‌توانیم با رعایت اصول ایمنی و برگزاری کلاس‌های آموزشی علمی از بروز این اتفاقات پیشگیری کنیم.

1001.پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار