خبرهای داغ:
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه مسجد محل طهارت و پالایش جامعه است، گفت: مسجد،‌ قرآن و اهل بیت‌(ع) مظلوم هستند، زیرا از مقام حاکمیت کنار گذاشته شدند و این ظلم بر خدا است.
کد خبر: ۹۱۷۰۱۴۵
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله اراکی با بیان اینکه عید غدیر در واقع عید مسجد است، گفت: یکی از مهم‌ترین مباحثی که باید در فقه مطرح و در جامعه به عنوان یک فرهنگ عمومی تدوین و تثبیت شود، جایگاه مسجد در نظام اسلامی است. مسجد چیست و دارای چه جایگاهی است. براساس آیات و روایات مسجد بیت‌ الله است و اولین مأموریتی که بعد از نصب حضرت ابراهیم(ع) به عنوان امام به او ارائه شد، آماده‌سازی خانه خدا بود.

وی با اشاره به اینکه دعوای انبیاء با مخالفین خود بر سر خداوند بوده است، افزود: دعوای امروز ما نیز با سکولاریزم بر سر خدا و نقش آن در جامعه و جهان است. سکولارها معتقدند خدا یک فاعل بازنشسته و علت تاریخ مصرف گذشته جهان است؛ یعنی کارش که همان آفرینش بوده انجام شده و به اتمام رسیده است؛‌ لذا دیگر نقشی در جهان ندارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه سخنانش تصریح کرد: در مقابل این ایده مکتب انبیاء و قرآن خدا را به گونه‌ای دیگر معرفی می‌کند که در سوره جمعه داریم خداوند ملک و فرمانروا است و صاحب سلطه بالفعل در جهان هستی است و این فرمانروایی از ابتدایی‌ترین و انتهایی‌ترین سوره قرآن مطرح شده است.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) براساس آیات قرآن رسول این فرمانرواست، گفت: قرآن از اهل ولایت به عنوان حزب‌الله یاد می‌کند؛ زیرا ولایت، شکل‌آفرین است بنابراین اساس روز غدیر روز پیوستگی جامعه اسلامی است و هیچ عاملی در جهان جز ولایت قادر به ایجاد پیوستگی نیست.  

اراکی تصریح کرد: مسجد خانه فرمانروایی و صدور فرمان الهی است و از این خانه باید فرمان‌های خداوند منتشر شود، براساس آیات و روایات هر مسجدی خانه امام است و دارای مسئولیتی سنگین است، زیرا باید بتواند مردم را با این هسته مهم پیوند زند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: جایگاه امامت در مسجد است. مسجد محل طهارت است و پالایشگاه جامعه محسوب می‌شود. زمانی به مسئولان آموزش و پرورش گفتیم در جامعه بگردید هرجا موج پاکی وجود دارد، سرچشمه و پایگاهش کجاست؛ افتخار می‌کنیم که پایگاه و سرچشمه پاکی‌ها در جامعه مسجد است. جا داشت مدارس نیز این چنین بودند که نیستند.

وی با بیان اینکه مسجد دارای نظام است، افزود: یک مسجد مرکزی به عنوان نماد ولایت‌الله به نام مسجدالحرام داریم. مسجد مرکزی دوم به عنوان نماد نبوت، مسجدالنبی است و مسجد مرکزی سوم به عنوان نماد ولایت علوی، مسجد کوفه است و در نهایت مسجدالاقصی نماد ولایت و حکومت مهدوی است. از مسجدالاقصی حاکمیت و ولایت امام زمان (عج) آغاز می‌شود و در این مسجد حضرت عیسی (ع) به عنوان نماد پیامبران قبل از رسول اسلام(ص) به امام زمان (عج) اقتدا خواهد کرد تا نشان دهد ظهور و حکومت مهدوی نقطه پایانی دین الهی و آروزی تمامی انبیاء الهی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: بعد از این مساجد مرکزی، مساجد شهرها در این نظام مطرح است که به عنوان مساجد جامع مطرح می‌شود؛ زیرا اقتضای حکومت اسلامی این است که در هر شهری دارای یک پایگاه باشد و سپس در هر محله نیز دارای یک مسجد هستیم که محل اجتماع مسلمانان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در روایات آمده در روز قیامت سه گروه نزد خداوند از مردم شکایت و از مظلومیت‌های خود گله خواهند کرد، گفت: قرآن، اهل بیت‌(ع) و مساجد سه گروهی هستند که در روز قیامت از مردم به خداوند شکایت خواهند کرد و بر این اساس مساجد مطرح می‌کنند که شکایت دارند؛ زیرا آنان را از کارکردهای خود خارج کرده‌اند. امروز مساجد محل نشستن و حضور بازنشسته‌ها شده است و این کارکرد اصلی مساجد نیست. در نهایت خداوند شکایت این سه گروه را برعهده می‌گیرد و خود از مردم شکایت خواهد کرد. مسجد،‌ قرآن و اهل بیت‌(ع) مظلوم هستند، زیرا از مقام حاکمیت کنار گذاشته شدند و این ظلم بر خدا است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها