خبرهای داغ:
دکتر زهرایی، گروه جهادی امروز را تکنسین‌ها و یا کارگران علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست که هم علم و هم جسارت کار را دارند.
کد خبر: ۹۱۷۰۰۹۱
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ دکتر محمد زهرایی، رئیس بسیج سازندگی کشور، در دیدار با مدیران گروه های جهادی برتر استان فارس در شیراز، گروه جهادی امروز را تکنسین ها و یا کارگران علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست که هم علم و هم جسارت کار را دارند.

به گفته وی، در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، یک گروه جهادگر خصوصیت علم و جسارت را دارد؛ این انفراد می توانند اصل مدیریت نوح را مدیریت کند. این فرد در یک فضایی حرکت می کند که بقیه به آن فکر نمی کنند.

سرهنگ زهرایی گفت: افراد گروه های جهادی، ستارگان یک نظام و یک حاکیمت هستند و ولی امر مسلمین با دل بستن به اینها، می گوید شما می توانید مژده امید و آینده کشور باشید.

رئیس بسیج سازندگی کشور، ماهیت و فلسفه بسیج سازندگی را از گروه های جهادی دانست و اظهار داشت: بسیج سازندگی، مظروفی برای جهادگران است. بسیج سازندگی نیست اگر جهادگری نباشد یا به مأموریتش عمل نکند.

وی با طرح ایم سوال که نسبت بسیج سازندگی با گروه های جهادی چیست؟ گقت: این سوالی است که این روزها شائبه به وجود می آورد.

سرهنگ زهرایی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال 79، حکیمانه عقبه گروه های جهادی را در بسیج قرار دادند. چرا؟ یک دلیل آن این است که ممکن بود مثل جهاد سازندگی، در گروه ها و دستگاه های دیگر ادغام شود. مقام معظم رهبری فرمودند گزارشات بسیج سازندگی به من رسید و من دستور ایجاد بسیج سازندگی را دادم. چون در سیطره گروه های ذینفع سیاسی و اقتصادی قرار نمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه گروه های سیاسی و اقتصادی تاریخ مصرف دارند. پس خودتان را به این گروه ها نچسبانید افزود: اگر امروز کسی از شما پرسید چرا گروه های جهادی و چرا در بسیج، بگوئید بسیج متصدی و متولی گروه های جهادی نیست. اما عقبه آن در بسیج است که اگر نبود، تا به امروز، زلال و پاک نمی ماند؛ یا به چپ خورده بود یا به راست؛ یا با روحانی بودیم، یا با سعید جلیلی یا قالیباف؛ و آن موقع دیگر نمی توانستیم بگوییم تفکر جهادی؛ باید می گفتیم تفکر قالیبافی، یا جلیلی،و یا دیگران.

رئیس بسیج سازندگی کشور با یادآوری اینکه امروز، این تفکر جهادی که برای نظام مانده، پاک و زلال است و کسی حق تصدی گری گروه های جهادی را ندارد تأکید کرد: چرا اصلا گروه های جهادی؟ مقام معظم رهبری دهه سوم را "پیشرفت و عدالت" نامگذاری کردند ، کسی بار را بلند نکرد جز گروه های جهادی.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری دربیانیه گام دوم، در سرفصل دستاوردهای نظام، فرمودند: "صفهای طولانی جهادگران برای بسیج سازندگی،" که قرار است این جوانان نظام را به دست بگیرند و از تصمیم گیری به تصمیم سازی تغییر رویه دهند. و در دیدار اخیر با جهادگران، گفتند این حق گرفتنی است؛ بروید بگیرید. مگر نه می گویید مسئولان پیر و خسته اند؟ مسئولان جوان را بیاورید با انتخاب گزینه های جوان.

سرهنگ زهرایی، هشت سال دفاع مقدس را بهترین بستر برای تربیت فرماندهان و مدیران طراز انقلاب دانست و اظهار داشت: این افراد، بعد از جنگ به سیستم مدیریتی کشور وارد شدند و الآن هم اگر جایی می بینید حرکتی انجام می شود و نفسی کشیده می شود، دستاورد همان مدیران است.

به گفته رئیس بسیج سازندگی کشور، از بعد از دفاع مقدس، خلاء عرصه های عمل برای تربیت مدیران جهادگر داشتیم و گروه های جهادی، این خلاء را پر می کنند؛ البته نه به آن کیفیت و آن طراز دفاع مقدس.

وی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند کارهای خوب را خوب نشان نمی دهید. ما در این راه برای گروه جهادی، یک رابط خبری آموزش می دهیم گفت: قرارگاه رسانه ای بسیج سازندگی در صداوسیما راه اندازی شده و پنج شبکه پای این کار هستند.

دکتر زهرایی تصریح کرد: اگر قرار باشد که بسیج مرجع باشد، باید همه گروه های جهادی در مجمع عمومی گروه های جهادی شرکت کنند. کار این مجمع، از جنس فکر و اندیشه است. در مجمع استانی، بر خلاف قرارگاه های دیگر، شورای استان تصمیم می گیرد و بسیج سازندگی پشتیبانی می کند.

اگر جهادگران را درست شناسایی کنیم و در ماموریت ها برایشان نقش و سهم تعریف کنیم، مطمئن باشید که هم رضایت بیشتر می شود، هم اثربخشی کار بیشتر می شود و هم شناسایی کار به طراز انقلاب بیشتر می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها