حجت السلام هاشمی نژاد در خطبه های نماز جمعه عسلویه گفت: رئیس علی دلواری دلاور مرد خطه جنوب و استان بوشهر است و تا دنیا دنیا است نام او ساری و جاری است.
کد خبر: ۹۱۷۰۰۴۱
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج شهرستان عسلویه، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با گرامیداشت هفته دولت و شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: این دو مرد بزرگ با وجود عمر کوتاه مسئولیت به مردم خدمت کردند و طوری عمل کردند که برای ما الگو شدند.

امام جمعه عسلویه ۱۲ شهریور روز مبارزه با استعمار انگلیس و سالروز شهادت شهید رئیس علی دلواری را گرامی داشت و افزود: رئیس علی دلواری دلاور مرد خطه جنوب و استان بوشهر است و تا دنیا دنیا است نام او ساری و جاری است.

وی با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم به برگزارکنندگان مراسم عزاداری توصیه کرد: همه توجه کنند باید حضور پای منبر با شور و شعور و معرفت باشد. منبر را از دست ندهید، بعضی اهل عزاداری و هیئت هستند اما پای منبر نمی‌آیند. اول باید منبری باشید بعد هیئتی، باید پای منبر بنشینید تا معرفت پیدا کنید.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: منبری‌ها هم باید توجیه شوند که حول محور وحدت منبر بروند، اگر غیر از این باشد مردود است.، کلمه‌ای که تفرقه ایجاد کند نگویند. حادثه عاشورا سیاسی و منبر باید سیاسی باشد، اما وحدت مهم است.

وی با بیان اینکه نباید مزاحمتی برایم مردم ایجاد شود، افزود: بلندگوها باید طوری باشد که برای مردم ایجاد مزاحمت نکند می خواهیم ثواب کنیم باعث ناراحتی مردم نشویم.

امام جمعه عسلویه گفت: حادثه کربلا مثل بسیاری از وقایع تاریخی با تحریفاتی روبرو بوده است و تحریفاتی در این حادثه عظیم و تربیتی صورت گرفته است. تحریف یعنی منحرف کردن چیزی از مسیر اصلی یا تغییر یا تبدیل کردن یک موضوع که این تحریف ممکن است در لفظ یا معنی باشد.

وی افزود: در تحریف لفظی آن است که لفظ یا عبارت را حذف یا اضافه کنند و تحریف معنوی معنای عبارت را به میل خود نقل کردن است قرآن یهودیان بزرگترین تحریف کنندگان دانسته یهود قهرمان تحریف است و حقایق را دگرگون و تحریف می کنند.

هاشمی نژاد بیان کرد: خبرگزاری‌های بزرگ دنیا دست یهودی‌ها است، هرچه دلشان می خواهد بیان می کنند و دوست دارند حقایق را وارونه جلوه دهند. شیعه باید بصیر باشد زیرا دشمنان می خواهند واقعه کربلا را تحریف کنند.

امام جمعه عسلویه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت افزود: رهبر انقلاب فرمودند اولویت مسایل کشور باید فرهنگ و اقتصاد باشد، ما در این دو مقوله مشکل داریم، دشمن در این دو زمینه با حساب کتاب وارد شده و تا حدودی هم موفق بوده است کلید اصلی حل مشکلات تولید داخل است.

وی اضافه کرد: باید تولید داخل اساس کار مسئولین باشد، باید مسایل کشور اولویت بندی شود و تمام قوای سه گانه و ملت باید منویات رهبر انقلاب را عملیاتی کنند. پیش‌بینی‌ها و آینده‌نگری‌های رهبر انقلاب حیرت انگیز است.
 
پایان خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها