دبیر کل جمعت هلال احمر کشور گفت: مردم نوع دوست ایران اسلامی، بعد از بروز سیلاب در چنداستان‌ کشور، کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به دستگاه های امدادی دادند تا به سیل زدگان اهدا شود و در این بخش تنها 300 میلیارد تومان توسط این جمعیت جمع آوری شده است.
کد خبر: ۹۱۷۰۰۳۲
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان، محمودرضا پیروی، دبیر کل جمعت هلال احمر کشور در حاشیه مرحله دوم طرح ملی «نذر آب» در سیستان و بلوچستان در جمع اصحاب رسانه، لظهار کرد:  مردم نوع دوست ایران اسلامی، بعد از بروز سیلاب در5 استان‌ کشورطی ماه های گذشته، کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به دستگاه های امدادی دادند تا به سیل زدگان اهدا شود و در این بخش 300 میلیارد تومان تنها توسط این جمعیت جمع آوری شده است.

وی بیان کرد: بخشی از این کمک ها در قالب پک لوازم خانگی شامل یخچال، اجاق گاز، پتو و غیره که همه تولید داخل بوده اند، در بین سیل زدگان توزیع شده و بخشی نیز به صورت کمک مالی به حساب صلحبان منازل خسارت دیده واریز شده است.

وی با بیان اینکه مرحله دوم طرح «نذر آب» در سیستان و بلوچستان از مرداد ماه گذشته آغاز و تا نیمه دوم شهریورماه جاری ادامه خواهد داشت، خاطر نشان کرد:در این زمینه ۱۱ کاروان سلامت استان های مختلف کشور در سیستان و بلوچستان حاضر و توزیع و نصب مخازن آب آشامیدنی و بسته های حمایتی و معیشتی، اجرای برنامه های عمرانی به مثل ساخت سرویس های بهداشتی و کمک به بازسازی مدارس، اجرای برنامه های آموزشی، کار آفرینی و توانمندسازی و  غیره را در جای اجرا می باشند.

پیروی اضافه کرد: سال گذشته طرح «نذر آب» در سیستان و بلوچستان دستاوردهای بسیار خوبی به مثل ویزیت ویزیت ۴۴هزار و ۷۱۴بیمار توسط ۶۵۲ پزشک، توزیع هزار و ۲۶۵ تانکر آب و ۵۰ هزار سبد غذایی و غیره را به همراه داشته است.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در زمینه طرح« ققنوس» در سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: جمعیت هلال اجمر براساس تعهد خود این طرح را در مدارس یک، دو کلاسه و پیش دبستانی این استان به طور کامل اجرا کرده و برای مدارس بالاتر از ۲ کلاس نیز در این خطه پهناور از ایران اسلامی، مناقصه برگزار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات