اظهارات رئیس جمهور در خصوص قوه قضائیه

رئیس‌جمهور دیروز در پانزدهمین جشنواره شهید رجایی نسبت به اقدامات قوه قضائیه واکنش نشان داد و با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید موجب کمک به دولت باشند، گفت: «دستگاه نظارت به معنای دخالت نیست بزرگ‌ترین ضربه به نظام کشور اشتباه دخالت و نظارت است
کد خبر: ۹۱۶۹۹۶۱
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛در بررسی دلایل اظهار نظر رئیس جمهور محترم می توان به نکاتی اشاره کرد: 

1-    در این روزها تعدادی از مسئولان ارشد دولتی از جمله رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی، مدیرعامل سابق ایران خودرو، تعدادی از مدیران سایپا و حتی دو تن از نمایندگان مجلس و. .. بازداشت شده و پرونده آنها در مراحل تحقیقات و رسیدگی قراد دارد.
2-    دکتر روحانی در هفته جاری اظهاراتی سینوسی داشت. ابتدا می گوید «اگر بدانم به یک جلسه ای بروم و با کسی ملاقات کنم که کشور من آباد و مشکلات مردم حل می شود دریغ نخواهم کرد، اصل منافع ملی ملت ایران است» رئیس جمهور فردای این مصاحبه به طور کامل اظهارات خود را انکار می کند و تمایلی به گرفتن عکس یادگاری با هیچ کس ندارد. در ادامه سخنرانی سینوسی دکتر روحانی روز گذشته حاشیه‌ای به دستگاه قضایی زد و رویکرد ضد فساد قوه قضائیه در دوران جدید را مورد نقد قرار داد براین اساس اگر امروز و فردا در اظهار نظر جدید حرف خود را پس گرفت و به دفاع از قوه قضائیه پرداخت، نباید تعجب کرد زیرا طرح مباحث دوپهلو، مبهم و متناقض به رویه ثابت سخنان رئیس‌جمهور تبدیل شده است.
3-    موضوع انتظارات مردم از دستگاه قضا و دولت بسیار حائز اهمیت است. حجه الاسلام رئیسی در شرایطی ریاست قوه قضائیه را برعهده گرفت که کشور از جهت شرایط داخلی و مدیریتی با مشکلات زیادی همچون تورم روبرو  و قطعا فساد اقتصادی یکی از پایه های تورم در کشور است. با توجه به شرایط کشور، مقام معظم رهبری در بند پنجم حکم انتصاب فرمودند «در برخورد قضائی ملاحظه‌ی این و آن را نکنید.» بنابراین قوه قضائیه در حال انجام وظایف خود است.
در شرایطی که به علت تحریم های خارجی و سوء مدیریت داخلی مردم گلایه های زیادی از دولت دارند و بر اساس  اکثر نظر سنجی های صورت گرفته میزان رضایت مردم از عملکرد دولت پایین می باشد. بنابراین دولت باید اصل و فرع خود را تغییر دهد. امروز راه حل مشکلات کشور  به ورزشگاه رفتن زنان، حمله به قوه قضائیه و دیدار با ترامپ نیست، دولت باید در مدت زمان باقی مانده با نگاه به درون در فکر مقابله با تورم و گرانی، اشتغال و با کمک قوه قضائیه مقابله با فساد و شفاف سازی حرکت کند.
5-    نکته پایانی، آنچه برای نظام حائز اهمیت است. مقابله با هرگونه فساد در کشور است و برای رسیدن به این مهم همه نهاد ها می بایست کمک کنند ضمن اینکه مرحله اول مقابله با فساد بر عهد مجلس و قوه مجریه قرار دارد. ورود قوه قضائیه در مراحل بعدی با هدف برخورد عملی صورت می گیرد، بنابراین دخالت قوه قضائیه به علت برطرف نمودن ضعف در حوزه اجراء و قانون گذاری صورت می گیرد. لذا بهترین راه مقابله با فساد همکاری و همیاری سه قوا می باشد.

منبع:بصیرت
 

ارسال نظرات
آخرین اخبار