امام جمعه فرمهین با اشاره به صحبت های هماهنگی با مدیران ارشد استان و مدیریت در برکناری سرپرست فرمانداری فراهان ادامه داد: در برخورد با متخلف هماهنگی نداریم، این که گفته می شود؛« این موضوع مدیریت می شد»، متخلف را چگونه می توان مدیریت کرد؟!
کد خبر: ۹۱۶۹۹۵۷
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فراهان؛ حجت الاسلام فیض کرمیان، امام جمعه فرمهین در خطبه های این هفته نماز جمعه فرمهین با اشاره به فرمایشات اخیر رهبری در جمع کارگزاران دولت گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به کارگزاران توصیه کردند که به مسائل معیشت و فرهنگ بپردازید و از حواشی بپرهیزید.

وی افزود: متاسفانه در همایش دستاوردهای دولت در توسعه زیر ساخت های روستایی شاهد بودیم که چند روز پس از فرمایشات رهبری، در مقابل مقامات ارشد دولت حواشی ایجاد می شود و برخی از بانوان با پوشش و حجاب نامناسب در همایش حضور پیدا می کنند.

فیض کرمیان ادامه داد: یا در جایی بازگو می شود که اختیارات مقامات دولت کم است، دولتمردان نباید عجز و ناتوانی خود را با حواشی کم رنگ کنند.

فیض کرمیان ادامه داد: مهم ترین کار مسئولان رسیدگی به معیشت مردم است، با تدبیر و کار جهادی می توان معیشت مردم را ارتقا داد و تورم افسار گسیخته را مهار کرد.

اقدام به موقع پاسداران انقلاب اسلامی و سربازان امام زمان(عج) وقوه قضائیه  قابل تقدیر است

امام جمعه فرمهین با اشاره به برکناری سرپرست فرمانداری فراهان افزود: در این مسئله آنچه مهم است، اقدام به موقع پاسداران انقلاب اسلامی و سربازان امام زمان(عج) وقوه قضائیه بود که قابل تقدیر است که این نیروهای بصیر وهوشیار به وقت وبه میزان در این مورد اقدام کردند.

امام جمعه فرمهین ادامه داد:مسئولان باید از این موضوع عبرت بگیرند و بدانند که هر گونه اقدام آن ها ازچشم ناظران پنهان نمی ماند وکار نظارت بر مسئولان با دقت انجام می شود.

وی در واکنش به بیانات اخیر در گلایه مندی از نحوه بازداشت سرپرست فرمانداری فراهان در هفته دولت گفت: هفته دولت یادآور شهید رجایی وشهدای دولت است، هفته دولت یادآور شهیدی که نذر کرده بود اگر نماز اول وقتش عقب بیفتد،روزه بگیرد.

دولتمردان ما باید مثل شهید رجایی باشند، این گونه اقدامات به دولت عزت و نظام می دهد

وی در پاسخ به صحبت هایی که گفته می شود، برکناری و بازداشت سرپرست فرمانداری در هفته دولت نباید انجام شود، افزود: این اقدام در هفته دولت بیانگر این موضوع بود که دولتمردان ما باید مثل شهید رجایی باشند، این گونه اقدامات به دولت عزت و نظام می دهد، کما اینکه در هفته قوه قضائیه شاهد دستگیری تعدادی قضات متخلف بودیم و این اقدام نه تنها اقتدار قوه قضائیه را کم نکرد بلکه سبب خوشحالی مردم و اعتماد دو چندان به قوه قضائیه شد.

فیض کرمیان افزود: این اقدام انقلابی قوه قضائیه در شهرستان فراهان هم سبب خوشحالی مردم شد و همه فهمیدیم که فرمانداری از ارکان نظام و دولت است و جای هر کسی نیست.

در برخورد با متخلف هماهنگی نداریم

امام جمعه فرمهین با اشاره به صحبت های هماهنگی با مدیران ارشد استان و مدیریت در برکناری سرپرست فرمانداری فراهان ادامه داد: در برخورد با متخلف هماهنگی نداریم، این که گفته می شود؛« این موضوع مدیریت می شد»، متخلف را چگونه می توان مدیریت کرد؟!

وی با اشاره به تذکرات خود در انتصاب سرپرست فرمانداری اظهار کرد: من دوبار در تریبون نماز جمعه به صراحت و کنایه تذاکرات را دادم اما آقایان این بیانات را به اختلاف در بین سه شهرستان تعبیر کردند که اصلا این چنین نبود، فردی که با تذکر بیدار نشود باید با برخورد قهری بیدارش کرد.

فیض کرمیان بیان کرد: این که گفته می شود؛ «این موضوع تسویه حساب شخصی و سیاسی بوده است»، به نظر کنایه به این حقیر است، اصلا تسویه حساب شخص نبوده است، تسویه حساب برای صاحبان حساب است، من نه حسابی و نه بده و بستانی دارم و نه وام دار کسی هستم.

من به دنبال هوس وزارت و مجلس نیستم

نماینده ولی فقیه در شهرستان افزود: تسویه حساب برای صاحبان حساب است و برای افرادی که دنبال بالا رفتن از پله های ترقی مدیریتی هستند و من به دنبال هوس وزارت و مجلس نیستم، فقط یک طلبه و روضه خوان امام حسین(ع) هستم.

امام جمعه فرمهین ادامه داد: من ماهیگیر نیستم که بخواهم از آب گل آلود ماهی بگیرم، اصلا ماهی وجود ندارد، ماهیگیری برای افرادی هست که قلاب های خوبی دارند و هدف دارند.

وی گفت: مسئولان باید اشتباهات خود را بپذیرند و شانه خالی نکنند، مسئولان باید از این اقدام نهادهای امنیتی و قوه قضائئیه در شهرستان تشکر کنند و این اشتباه را جبران شود.

فیض کرمیان افزود: این که بیان می شود؛ « اتهام برای هر کسی پیش میاد، فرماندار هر کسی نیست و فرماندار؛ مسئولیت شورای تامین شهرستان را به عهده دارد و در مواقع حساس و بحرانی چشم مردم به فرماندار است تا آرامش و امنیت را در شهر برقرار کند.

امام جمعه فرمهین ادامه داد: افرادی که با متخلفان برخورد می کنند، با اخلاص، کار بلد و متین هستند و اینگونه نیست در برخورد با متخلف از شخص خاصی اجازه بگیرند یا مصلحت اندیشی کنند یا بخواهند سر خود عمل کنند.

وی بیان کرد: اقدام نهادهای امنیتی و قوه قضائیه نشان داد، هر لحظه اگر مسئولی بخصوص مدیران ارشد دولتی تخلفی کند و صلاحیت های لازم را نداشته باشد با او برخورد می شود و ماندگاری او بر صندلی ریاست که یادگار شهید رجایی است، جایز نیست.

در انتخاب فرماندار باید فردی انقلابی و به دور از فساد مالی و اخلاقی و حاشیه تعیین شود

امام جمعه فرمهین خطاب به استاندار مرکزی در انتصاب فرماندار جدید فراهان گفت: در انتصاب فرماندار فراهان فقط ملاک این نباشد که صندلی فرمانداری فراهان خالی نباشد یا اینکه به توصیه فلان شخص و حزب، فرماندار تعیین شود.

فیض کرمیان افزود: باید فردی انقلابی و به دور از فساد مالی و اخلاقی و حاشیه که توانایی رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم فراهان را داشته باشد، انتصاب شود، فرمانداری که بتواند رونق تولید و اقتصاد را در منطقه ایجاد کند.

وی با اشاره به حرف هایی در طرفداری از کاندیدای انتخاباتی بیان کرد: روش و سیره من در ستاد نمازجمعه شهرستان اتحاد، جذب حداکثری است.

فیض کرمیان اظهار کرد: نماز جمعه متعلق به آحاد ملت حزب الهی و محل عبادت است، در مسائل انتخاباتی تایید صلاحیت ها از مرجع مربوطه است و در انتخاب افراد میزان رای مردم است.

امام جمعه فرمهین گفت: در آینده از این تریبون معیار و ملاک های کاندیدای اصلح را بیان خواهیم کرد و به هیچ وجه از فرد خاصی حمایت نمی کنیم.

ارسال نظرات