خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت:درحال حاضر یک هزار و ۶۶ تعاونی دراین استان مشغول فعالیت می‌باشند.
کد خبر: ۹۱۶۹۹۴۰
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مصطفی کاویانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس قم با اشاره به فرارسیدن هفته تعاون افزود: تعداد کل اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی تشکیل شده در استان قم تا انتهای مردادماه امسال ۲ هزار و ۵۲۱ تعاونی با ۸۵۲ هزار و ۵۸۸ نفر عضو است.

وی تعداد تعاونی‌های منحل شده را ۵۷۳ و تعاونی‌های راکد را ۳۹ شرکت دانست و گفت: بخش عمده‌ای از اعضای شرکت‌های تعاونی استان قم مربوط به شرکت‌های سه گانه سهام عدالت با تعداد ۶۹۵ هزار نفر است که معادل ۸۲ درصد کل اعضاست.

مدیرکل تعاون و کار قم مهمترین موانع و مشکلات در جهت رشد و توسعه و توانمندسازی تعاونی‌های استان را برشمرد و گفت: عدم منظور نمودن مشوق‌ها و معافیت‌ها در حوزه‌های گوناگون، کاستی در پرداخت تسهیلات لازم و اولویت ندادن به بخش تعاون در واگذاری فعالیت‌های اقتصادی دولت از جمله این موانع و مشکلات است.

وی همچنین تصریح کرد: در سه سال گذشته تلاش کرده ایم تعاونی‌هایی که با مشکلاتی مواجه بوده اند، تعاونی‌های مسکن مهر و تعاونی‌های غیرفعال و راکد استان قم را تعیین تکلیف کرده و به درخواست‌ها و دغدغه‌های اعضای تعاونی‌های مربوطه رسیدگی کنیم.

کاویانی در پایان با اشاره به وظیفه همه مردم و مسئولان در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در عرصه‌های اقتصادی و حمایت از تولید ملی، اظهار داشت: تعاون به معنای همکاری و مساعدت برای رفع نیاز‌های همگانی است و امروز باید بیش از هر زمان دیگری بخش تعاون را مورد توجه قرار دهیم.

روز ۱۳ شهریورماه روز تعاون نام گرفته است و امسال از نهم تا پانزدهم شهریورماه به عنوان هفته تعاون گرامی داشته می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها