نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان خروج دولت از برجام را قابل دفاع دانست و گفت: انتظار می‌رود دولت از موضع قدرت این خروج را اعلام کند.
کد خبر: ۹۱۶۹۹۲۵
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰

انتظار می‌رود دولت از موضع قدرت خروج از برجام را اعلام کندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان با گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر و تبریک فرا رسیدن هفته دولت اظهار داشت: مسئولان از خود مردم هستند و باید همچون شهید رجایی ساده‌زیستی را در زندگی خود بکار گیرند.

وی افزود: مسئولان باید در این هفته عوامل موفقیت و عواملی که موجب ناموفقیت امور شده است را بررسی کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دولت در چند ماه اخیر با کمک بانک مرکزی نوسانات ارز را کنترل کرده است، گفت: اکنون قیمت کالاها کنترل شده است اما به معنای مناسب بودن قیمت‌ها نیست.

وی خروج دولت از برجام را قابل دفاع دانست و افزود: انتظار می‌رود دولت از موضع قدرت این خروج را اعلام کند.

شعبانی موثقی تاکید کرد: پس از خروج آمریکا از برجام، توجه دولت به توان داخلی و ظرفیت جوانان در شرکت‌های دانش بنیان بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه توجه به توان داخلی و اقتصاد مقاومتی نباید فراموش شود، ادامه داد: نباید مدیریت اقتصاد به شکلی باشد که در آن سوی دنیا تصمیمی گرفته شود و اینجا اقتصاد ما آسیب ببیند.

امام جمعه همدان اضافه کرد: امروز در کشور از امنیت پایداری برخوردار هستیم و حاشیه‌سازی‌هایی که این روزها اتفاق می‌افتد برای ما همچون سم است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: محرم و صفر ماه ابی عبدالله (ع) است که اسلام را زنده نگه داشته و امسال عزاداری‌ها باید با تقویت پرشور برگزار و پرچم‌های عزاداری برافراشته شود.

شعبانی موثقی تاکید کرد: مراقب حق الناس‌ها در هیات‌های عزاداری باشیم چراکه گاهی صدای بلندگوها مزاحم همسایه‌ها شده و مراسم عزاداری در ساعت‌های نامناسب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مزاحمت ایجاد کردن برای مردم و اذیت و آزار، حرام شرعی است که باید رعایت شود.

امام جمعه همدان گفت: هیات‌های عزاداری باید به سمت مساجد حرکت کنند و هیات امنای مساجد جوانان را به مسجد جذب کنند.

وی با اشاره به اینکه هیأتی که سخنران نداشته باشد همسو با فلسفه عمیق ماه محرم نیست، ادامه داد: بانوان در ماه محرم تماشاچی نباشند و با تجمع در حسینیه امام خمینی(ره) مشارکت کرده و عزاداری کنند.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه روز مباهله یکی از عیدهای مهم اسلام است که توسط خیلی مورد توجه قرار نگرفته است، اضافه کرد: در عید غدیر ولایت ظاهری و در جریان مباهله ولایت باطنی حضرت علی(ع) بیان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه هفته گذشته روز مباهله بود، افزود: آیه مباهله، به صراحت ولایت امیرمومنان علی ابن ابیطال(ع) را ثابت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات