خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تاکید کرد

لزوم تلاش برای ارتقای خدمات بهداشتی در ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ارتقای سطح خدمات بهداشتی، درمانی و سلامت محور در منطقه از ضرورت‌های اصلی در فرایند تحقق اهداف منطقه آزاد ماکو خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۶۹۸۹۹
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از ماکو، محمدرضا عبدالرحیمی در مراسم گرامیداشت روز پزشک در جمع جامعه پزشکی منطقه آزاد ماکو، اظهار کرد:‌ سطح خدمات و امکانات بهداشتی، ‌درمانی و سلامت محور در مناطق آزاد،‌ یکی از عناصر موثر در تصمیم گیری سرمایه گذاران برای حضور و فعالیت در مناطق محسوب می شود، طبعا به هر میزان خدمات بهداشتی و درمانی در هر منطقه ای توسعه یافته تر باشد در کنار سایر مولفه های ناشی از مزیت‌های جغرافیایی و اقتصادی می‌تواند در اولویت بخشی در تعیین مقصد سرمایه گذاران نقش جدی ایفا کند.

وی افزود: این درحالیست مناطق آزادی مثل ماکو که بیش از ۲۰۰ هزار نفر مردم محلی در شهرها و روستاهای آن زندگی می‌کنند بهداشت و درمان موضوع راهبردی برای منطقه و ارتقای زیست پذیری آن می‌باشد.

این مسوول گفت: ارائه خدمات عمومی در کنار کمک به توسعه اقتصادی و حضور موثر در بازارهای جهانی و پیوند با اقتصادهای منطقه‌ای و بین‌المللی و تسریع در عمران و آبادانی منطقه‌ای جزو اهداف تشکیل مناطق آزاد بوده و خدمات بهداشتی و سلامت محور اصلی‌ترین عنصر خدمات عمومی است.

وی اظهار داشت: به هر میزان سطح خدمات بهداشتی و درمانی منطقه ارتقا یابد، رشد اقتصادی و گردشگری آن منطقه سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

عبدالرحیمی با اشاره به مزیت‌های قانونی فعالیت در مناطق نسبت به سرزمین اصلی، ادامه داد:‌ فعالین بخش سلامت منطقه آزاد ماکو باید از مزایا و مشوق‌های منطقه آزاد بهره‌مند شوند.

این مسوول افزود: در تلاش هستیم پزشکان و فعالان حوزه بهداشت و درمان و سرمایه گذاران بخش سلامت که تجهیزات و مواد اولیه تولید داخل از سرزمین اصلی خریداری و مالیات برارزش افزوده پرداخت کرده‌اند و در منطقه آزاد مورد استفاده قرار می‌گیرد، نسبت به استرداد مالیات پرداختی موفق شوند و بتوانند از آخرین فناوری‌های حوزه بهداشت و درمان با بهره‌گیری از مزیت‌های معافیت گمرکی مناطق بهره‌مند شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه توریسم سلامت را باعث ایجاد اشتغال و پیشرفت منطقه دانست و گفت: با توجه به توانمندی‌های پزشکی کشور در حوزه‌های گوناگون و دسترسی آسان اتباع کشورهای همسایه به ویژه ترکیه و آذربایجان به منطقه آزاد ماکو، در صورت گسترش گردشگری سلامت می‌توان از این ظرفیت به عنوان منبع جدید کسب درآمد و اشتغالزایی و ارتقای خدمات در منطقه استفاده کرد.

شایان ذکر است در حال حاضر ۱۴۳ پزشک عمومی و متخصص، دندانپزشک و ‌داروساز در محدوده منطقه آزاد ماکو فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار