رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه هم اکنون بین 70 تا 80 درصد دامداری‌های کشور به صورت سنتی اداره می‌شوند گفت: مدیریت بهداشتی به طور دقیق، برای بقای دامداری خرد، متوسط و کلان مطرح است.
کد خبر: ۹۱۶۹۸۵۷
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹

علیرضا رفیع‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیچ در ارومیه، با اشاره به اینکه هم اکنون بین 70 تا 80 درصد دامداری‌های کشور به صورت سنتی اداره می‌شوند اظهار کرد: مدیریت بهداشتی به طور دقیق، برای بقای دامداری خرد، متوسط و کلان است و باید از دامداران سنتی نیز تقدیر کرد چون همه موارد به حوزه صنعتی نمی‌گردد.

وی افزود: دامداری 10 هزار راسی و حتی دو راسی روستایی در کشور وجود دارد و هر دو نیز برای سازمان دامپزشکی مهم است، بنابراین مدیریت بهداشتی دامپزشکی برای بقاء و استمرار تولید کمک می‌کند که هزینه تولید در حوزه بیماری‌ها کاهش یابد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بی‌شک اگر بیماری‌ها کاهش یابد، هم هزینه دامدار کاهش یافته و هم تولید شیر و گوشت افزایش می یابد و در این زمینه، سازمان دامپزشکی نیز کمک می‌کند.

رفیع پور در ادامه با اشاره به مشکلات تولید در نهاده‌های دامی در کشور اظهار کرد: نهاده‌های دامی مثل ریزمغزی ها و ویتامین‌ها، اقلامی هستند که برای تولیدی‌ها بسیار مهم هستند.

وی تصریح کرد: یکی از عوامل تولید نهاده‌های دامی در کشور، جنبه اقتصادی آن است برای مثال برای ایجاد یک واحد تولیدی در ایران، اگر تا یک حد تولید شود مقرون به صرفه باید باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: هر تولیدکننده کشورمان که طرح خود را در تولید نهاده‌های دامی ارائه دهد از کمک اقتصادی و اعتبار برخوردار شده و سازمان دامپزشکی کشور نیز به آنها کمک علمی می‌کند تا آنها بتوانند در تولید ریزمغزی‌ها و ویتامین‌ها که متاسفانه وابسته به خارج از کشور هستیم، ورود کند و این حمایت‌ها سبب می‌شود که نگران اینکه مقرون به صرفه باشد و ارزش تولید داشته باشد، نباشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات