سردار سپهر مطرح کرد:

تربیت دانشجویان ما در دانشگاه‌های آمریکا با هدف راهکار مهار اسلام و انقلاب

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز اگر در آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر کشور‌های استکباری دانشجویان ما را بورسیه می‌کنند برای تربیت نیروی انسانی با تفکر استکباری و به منظور مهار اسلام در دنیا است.
کد خبر: ۹۱۶۹۸۳۹
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار محمدحسین سپهر عصر امروز در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین دوره طرح ولایت در مسجد الزهرا (س) دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دغدغه مهم تربیت نسل دانشجویان انقلابی سال هاست که به عنوان یک موضوع راهبردی و مهم در دستور کار مقام معظم رهبری است.

سردار سپهر افزود: اگر امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس موفق بودند به برکت سرمایه انسانی و نیرو‌های متدین و انقلابی بوده است و هر جا ناکامی و شکستی داشته ایم به علت فقدان یا ضعف نیرو‌های ارزشی و انقلابی بوده است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد فرد تربیت یافته و مدیر متدین و انقلابی یا نداشته ایم یا ضعیف داشته ایم که انقلاب در راه مانده است، افزود: امروز اگر ضعف فرهنگی، اقتصادی، دیپلماسی خارجی و آسیب‌های اجتماعی، ضعف در تولید علم و ارتقا دادن علم به ثروت و صنعت داریم به علت ضعف سرمایه‌های انسانی و فقدان نیروی‌های ارزشمند جهادی و انقلابی است.

وی گفت: اگر امروز شما با امام خود میثاق بسته اید که در تداوم تربیت، آموزش، ارتقا و تعالی علم، عمل، اخلاق و دانش کوشش می‌کنید بدون شک شما قلب امام زمان (ع) را شاد می‌کنید و زمینه تحقق تمدن امام زمانی را فراهم می‌کنید.

سردار سپهر تصریح کرد: شما به اینجا دعوت نشدید فقط برای یک چله و یک ارتقا معمولی برای یک مقطعی از زندگی شما باشد. این کار باید شروع یک تحول تمدن ساز شود. این کار باید نقش آفرینی تکاتک شما برای پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب و به یاری خدا و ظهور، ولی و امام ما باشد.

وی با تاکید بر اینکه فرآیند انقلاب اسلامی بدون تربیت نیروی انسانی امکان ندارد، افزود: اگر شما امروز توفیقات اقتصادی، امنیتی، رفاهی، تکنولوژی و صنعت را در دنیای استکبار شاهد هستید به واسطه تربیت نیروی انسانی، رشد علم، دانش و پژوهش بوده است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه از سال ۱۹۹۴ میلادی تا ۲۰۰۳ میلادی ۷۰۰ هزار نفر در موسسه بین الملل آمریکا در دنیا آموزش دیده اند که یکهزار و ۵۰۰ نفر آن دانشجویان ایرانی بودند، تاکید کرد: از این تعداد ۷۰۰ هزار نفر در پایان سال ۲۰۰۳، یکهزار و ۵۰۰ نفر در سمت‌های وزیر، نمایندگان پارلمان ها، روسا و فرماندهان ارتش‌های دنیا مشغول شدند.

وی گفت: امروز اگر در آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر کشور‌های استکباری دانشجویان ما را بورسیه می‌کنند برای تربیت نیروی انسانی با تفکر استکباری و به منظور مهار اسلام در دنیا است.

سردار سپهر با اشاره به اینکه در مرداد ۹۴ یک هیات آمریکایی و دانشگاهی به ایران وارد شد و معتقد بود که پیشانی اقدامات آمریکا با کشور‌هایی که ارتباطات سیاسی ندارد، دیپلماسی آموزشی است که این رابطه را با ویتنام شروع کرده است و با کوبا و میانمار هم ادامه داد، افزود: این هیات معتقد بود که اکنون نوبت ایران است تا وارد رابطه دیپلماسی آموزشی با آمریکا شود. به این معنا که فرزند ما را می‌برند تربیت می‌کنند برمیگردانند و او نماینده، وزیر و حکمرانان ما می‌شود و نیازی نیست آمریکا مستقیما وارد کشور ما شده و با ما بجنگد، سربازش را در بدنه حکمرانی کشور می‌فرستد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۴ میلادی حدود ۱۰ هزار نفر دانشجوی ایرانی در آمریکا مشغول به تحصیل شدند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه رئیس جمهور سابق آمریکا در سخنرانی خود بعد از برجام در کنگره آمریکا می‌گوید می‌توان در ایران از طریق دو طریق مبادلات تجاری و مبادلات دانشجویی تغییر ساختار و ماهیت ایجاد کرد، افزود: دلایل موفقیت قدرت استکباری نفوذ در دانشگاه‌ها و تربیت نیروی انسانی است.

وی یک موسسه تحقیقاتی آمریکایی در سال ۲۰۰۳ میلادی اظهار کرد اشتباه ما این بود که فقط در دانشگاه‌های ایران نفوذ کردیم و حوزه‌های علمیه را فراموش کردیم، تصریح کرد: امروز افتخار می‌کنیم که حوزه و دانشگاه ما مقابل جریان استکباری ایستاده است با تربیت نیروی انسانی طراز انقلاب اسلامی و با معرفت بخشی به نیرویی که می‌خواهد آینده کشور را بسازد.

سردار سپهر تصریح کرد: امروز دشمن می‌گوید برای حاکمیت مطلق بر جهان ۵ هدف بزرگ تسلط در انرژی، تامین امنیت اسرائیل، توسعه فرهنگ لیبرال دموکراسی در بین مسلمانان، مقابله با اسلام مخالف آمریکا، تغییر ژئوپولتیک در غرب آسیا را باید محقق کنیم. این اهداف بدون آشتی با ایران یا تسلیم شدن یا همراهی ایران امکان ندارد و کلید تحقق این اهداف مذاکره با ایران است.

وی ادامه داد: اگر شما امروز می‌بینید رئیس جمهور آمریکا رسما اعلام می‌کند و شماره تلفن می‌دهد و التماس می‌کند با شخصیت‌ها و رئیس جمهور ما ملاقات کند، این مسائل را کلید تحقق اهداف خود می‌داند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: اگر امروز رهبر انقلاب با هر گونه مذاکره و آشتی با دشمن مقابله و مخالفت می‌کنند، آن‌ها به خوبی جایگاه رهبری را می‌دانند و می‌گویند ما باید به دنبال فروپاشی اصل ولایت فقیه در ایران باشیم، آن وقت می‌توان پذیرفت که جمهوری اسلامی تغییر ماهیت داده و برقراری روابط ممکن خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه امروز به عنوان سربازان، ولی فقیه باید تبعیت مطلق از امام خود داشته باشیم، گفت: هر جا موفقیتی داشته ایم به دلیل تبعیت از امام جامعه بوده و هر جا شکستی بوده ناشی از عدم تبعیت بوده از، ولی فقیه بوده است.

سردار سپهر با اشاره به اینکه امروز دشمن به دنبال تغییر ذهن، اراده و رفتار حکمرانان و مردم ماست، بیان کرد: یکی از موسسات پژوهشی آمریکایی می‌گوید تغییر رفتاری ایران تابع سه بخش نخبگان، حکمرانان و مردم است که ۲۰ درصد تمرکز ما بر حاکمیت و مسئولان نظام، ۲۰ درصد تمرکز بر عموم مردم و ۶۰ درصد تمرکز ما بر روی نخبگان خواهد بود.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: دانشجو و استاد حوزه و دانشگاه امروز بخش اصلی نخبگانی ما را تشکیل می‌دهد. اگر امروز حوزه و دانشگاه می‌خواهد به اصل ولایت فقیه و تبعیت از او عمل کند باید در ترویج تعالیم دینی در بین دانشجویان و طلاب و اساتید تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم در سال‌های آینده این دوره‌ها را به صورت کمی و کیفی تقویت کنیم، اظهار کرد: باید یک مدل و یک ساز و کار تربیتی مجازی یا غیر حضوری با تمام دانشجویان طرح ولایت برای همیشه برقرار سازیم.

سردار سپهر تاکید کرد: نباید به یک دوره چهل روزه بسنده کنیم بلکه تداوم آموزش با روش‌های غیرحضوری نیازمند توانمندسازی نخبگان و عزیزانی است که نسل آینده ما و سرنوشت ما به آن‌ها وصل شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم هزینه سفر کربلا برای ۵ نفر از برادران و هزینه این سفر برای ۸ نفر از خواهران به صورت قرعه کشی اهدا شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها