نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر هفته دولت واقعا به معنای یک ارزیابی نفسانی انسان در عرصه‌های کاری و در مقام بررسی اعمال یک ساله هر مسؤول و مدیری درآید، عالی‌ترین الگو برای محاسبه نفس است تا با این کیفیت اشخاص بتوانند نفس خود را حسابرسی کنند.
کد خبر: ۹۱۶۹۸۳۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت‌الله علم‌الهدی در جلسه شورای اداری خراسان رضوی با بیان اینکه دولت در علوم سیاسی شامل تمام حکومت می‌شود و عنوان دولت مربوط به همه جریان‌های حاکمیتی در قوای سه گانه است، افزود: وقتی دولت به معنای خاص آن گفته می‌شود، جریان کابینه به نظر می‌رسد و وزرایی که تصمیم‌گیرنده و سیاست‌گذار در ابعاد مختلف کارگزاری کشور هستند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه هر کدام از مدیران صاحب مسؤولیت و موقعیتِ تصمیم‌گیری در عرصه‌های اجرایی نظام نقش و سهم دارند، متذکر شد: دولت منحصر در اعضای کابینه و رئیس جمهور نیست، دولت شامل همه عناصر و عوامل کارگزاری نظام می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر هفته دولت واقعا به معنای یک ارزیابی نفسانی انسان در عرصه‌های کاری و در مقام بررسی اعمال یک ساله هر مسؤول و مدیری درآید، عالی‌ترین الگو برای محاسبه نفس است تا با این کیفیت اشخاص بتوانند نفس خود را حسابرسی کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: مسؤولیت‌هایی که مدیران دستگاه‌های اجرایی عهده‌دار آن هستند، پیش از انقلاب تنها با یک خودکار ۵ هزاری امضا می‌شد، اما اکنون مسؤولیت‌ها با قطرات خون صد‌ها هزار شهید امضا شده است، اگر انقلاب به پیروزی نمی‌رسید، آقای رئیس جمهور یا وزیران و همه کسانی که در کارگزاری اجرایی نظام قرار دارند، اکنون در این موقعیت نبودند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه خون انسان‌ها شکل گرفت و در ۴۰ سال گذشته با همین مبنا تداوم پیدا کرده است، اظهار کرد: این سرمایه برای مسؤولیت‌های کارگزاران اجرایی کشور و برای همه ما بازخواست دارد و در روز قیامت باید پاسخگو باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در نتیجه سرمایه‌گذاری‌هایی که از ابتدای انقلاب تا به امروز انجام گرفته است، ما امروز در یک موقعیت اجرایی و هدایتی قرار گرفته‌ایم بنابراین باید در نظر داشته باشیم که اگر در جهت انجام مسؤولیت و تکلیف کمبودی وجود داشت، قطعا مواخذه می‌شویم.

امام جمعه مشهد به طرح ابتکاری استاندار خراسان رضوی در زمینه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: این طرح، طرح بسیار ارزشمند و عظیمی است، استاندار تلاش کرد با درگیر کردن تمام بنیه و امکانات اقتصادی استان در مسیر پیشرفت و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تجربه کرمان را در خراسان رضوی پیاده کند.

وی تصریح کرد: مشکل استان ما این است که اگر از مشهد خارج شویم، دیگر شهرستان‌های استان با محرومیت روبه‌رو هستند، خراسان رضوی حتی نسبت به ظرفیت شهر‌های بزرگ آن مانند نیشابور و تربت‌حیدریه جزو استان‌های محروم کشور است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه شهر نیشابور از برخی مراکز استان‌ها بزرگ‌تر است متذکر شد: این شهر هم در حد ظرفیت‌های خود، از نظر مسائل معیشت مردم و اقتصادی یک شهر برخوردار نیست و حتی برخی از روستا‌ها از حداقل امکانات زندگی هم محروم هستند، طرح استاندار از این جهت مهم و ارزشمند می‌شود که استان را از محرومیت نجات دهد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به انتخاب ۸۶ معین اقتصاد مقاومتی برای استفاده از همه ظرفیت‌های طبیعی و انسانی روستا‌ها در جهت توسعه و پیشرفت اقتصادی گفت: صرف نظر از اجرای یک برنامه مثبت اقتصاد مقاومتی در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، با عملیاتی شدن این طرح، تمام استان از جریان محرومیت نجات می‌یابد بنابراین در شرایط فعلی مهم این است که مدیران دستگاه‌های اجرایی با طرح استاندار همکاری کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر بنا شد این همکاری وجود نداشته باشد، ممکن است الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با مشکل برخورد کند چرا که بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز مناطق مختلف استان در اثر بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها یا تحمیل طرح‌های غیرکارشناسی به مردم منطقه ایجاد شده است.

امام جمعه مشهد به مشکلات حاشیه شهر مشهد اشاره کرد و گفت:متاسفانه بسیاری از نواحی استان به دلیل بی‌توجهی مسؤولان و برخی برنامه‌هایی که با بی‌تجربگی اجرا شد در محرومیت غرق شده است، مشکلات حاشیه شهر مشهد نمونه‌ای از اجرای همین نوع برنامه‌ها است.

وی متذکر شد: اگر بررسی کنید به این نتیجه می‌رسید که اصل حاشیه شهر مشهد از عشایر بلوچ سرخس، کرمانج کلات و شمال مشهد تشکیل شده است، این عشایر عمده گوشت مورد نیاز کشور را تامین می‌کردند، اما اکنون به فقرای حاشیه شهر مشهد تبدیل شده‌اند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: این افراد متدین در تامین گوشت مورد نیاز استان و کشور فعال بودند، اما در نتیجه تشخیص نادرست جریان آبخیزداری، به این وضعیت گرفتار شده‌اند؛ در مقام تصمیم‌گیری برای سرنوشت یک ناحیه استان نمی‌شود به آقایانی که تازه فارغ‌التحصیل شده‌اند، اکتفا کرد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه پیگیری طرح مثلث توسعه اقتصادی نیازمند همکاری همه مدیران در تمام عرصه‌ها است، خاطرنشان کرد: با همکاری همه مدیران، الگوی مثلث توسعه اقتصادی یک طرح ماندگار می‌شود و نسل‌های آینده از اجرای آن و تبدیل خراسان رضوی به یک استان برخوردار، متشکر می‌شوند پس لازم است همه پای کار بیایند و فکر نکنید که می‌شود با نظرات خام غیرکارشناسانه، صورت مسأله را پاک کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به مشکلات معیشتی کارگران اشاره کرد و افزود: قطعا شما مدیران بهتر می‌دانید که معنای چندین ماه حقوق نگرفتن یک کارگر با چهار یا پنج فرزند چیست، وقتی که یک شرکت اعلام ورشکستگی می‌کند، باید بررسی شود که آیا به حق بوده است یا خیر؟ کدام کارخانه‌ای را پیدا می‌کنید که ورشکسته شده و از ۵ ماه قبل حقوق کارگران آن داده نشده باشد، اما از دولت قبل تا این دولت، تسهیلات بانکی نگرفته باشد؟ پس این تسهیلاتی که گرفته، چه کار کرده است؟ امیدوارم استاندار به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها