حجت الاسلام سعید گفت: به گفته کارشناسان غربی انقلاب اسلامی یک سونای بزرگ در دنیا ایجاد کرد و ارکان نظام های موجود در جهان را به لرزه درآورد و این از عظمت های امام(ره) بود
کد خبر: ۹۱۶۹۷۹۷
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج استان مرکزی؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا امروز در اجلاسیه طلاب و روحانیون استان مرکزی ذیل کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی که در محلات برگزار شد گفت: شهرستان محلات متعلق به شهیدی است که بیش از ۱۵ بار در زندان ها شکنجه های زیاد شده و در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بسیار موثر بوده است.

سعیدی با اشاره به اینکه امروز آنچیزی که جامعه روحانیت باید به آن توجه داشته باشند شاخص های پیشتازی روحانیت است اظهار کرد: اگر روحانیت بخواهد در همه عرصه ها مرجعیت فکری و هدایتی در جامعه باشد باید از الزامات زیادی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: روحانیت از ابتدای انقلاب اسلامی و به خصوص در دفاع مقدس پیشتاز عرصه ها بوده و در گام دوم انقلاب باید این پیشتازی حفظ و تقویت شود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه استکبار جهانی با توطئه های خود قصد منزوی کردن امام(ره) را داشت بیان کرد: روحانیون انقلابی با یک سخنرانی و یا بیانیه تمام نقشه های دشمن را به هم می ریختند.

سعیدی با اشاره به اینکه روحانیت شیعه و علمای بزرگ در طول تاریخ توانسته اند پیشتازی روحانیت در صحنه ها را حفظ کنند ادامه داد: در تاریخ اسلام نقش موثر روحانیت در پیشبرد اهداف اسلام بسیار چشمگیر است.

وی با تاکید بر اینکه زمان شناسی از الزامات مهم نقش روحانیت است که باید مورد توجه باشد گفت: عالم و مرجعی که دیده بان جامعه است باید نسبت به مختصات زمان آگاهی کامل داشته باشد چراکه تکلیف در بستر زمان تغییر پیدا می کند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: یک فقیه عالم شناس فقیهی است که همزمان با انجام تکلیف زمان شناس هم باشد.

سعیدی با بیان اینکه گذشت زمان تکلیف را عوض می کند افزود: این باید قابل توجه باشد و تاریخ اسلام پر است از عبرت های اینگونه که باید قابل توجه باشد.

وی با تاکید بر اینکه ولایت محور حرکت است ادامه داد: فقیه عالم شناس باید در کنار ولایت حرکت کند و کسی نباید خارج از دایره ولایت حرکت کند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: قبل از پیامبر اسلام و امیرالمؤمنین(ع) دین و مذهب های مختلفی وجود داشت ولی با آمدن رسول الله دیگر همه باید زیر پرچم ولایت ایشان می رفتند.

سعیدی گفت: اگر خواص و به خصوص خواصی که به دین نزدیک هستند توجه به تغییرات زمان نداشته باشند منحرف خواهند شد.

وی ادامه داد: عصر امام(ره) و مقام معظم رهبری اقتضائات و موقعیت های مکانی و زمانی خاص خود را داشته و دارد که قابل توجه است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دنیا را تکان داد بیان کرد: به گفته کارشناسان غربی انقلاب اسلامی یک سونای بزرگ در دنیا ایجاد کرد و ارکان نظام های موجود در جهان را به لرزه درآورد و این از عظمت های امام(ره) بود.

ارسال نظرات