خبرهای داغ:
سلطانی فر افزایش کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را مهمترین هدف این وزارتخانه دانست و گفت: امسال به غیر از کشتی، وزنه برداری، تکواندو و دو و میدانی از سایر رشته های ورزشی نیز انتظار کسب مدال داریم.
کد خبر: ۹۱۶۹۷۸۰
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مسعود سلطانی فر روز پنجشنبه در جمع روسا، نایب رییسان و دبیران هیات های ورزشی استان قزوین بیان کرد: وزیر ورزش و جوانان: ۲۵۰۰ سمن (سازمان مردم نهاد) در حوزه جوانان ایجاد شده و تلاش داریم این رقم تا پایان کار دولت فعلی به چهار هزار مورد افزایش دهیم.

وی گفت: ثبت و فعالیت این تعداد سمن در حالی است که قبل از آن شاهد فعالیت ۱۰۰ سمن بودیم و فعالیت بیشتر سمن های حوزه جوانان این قشر را برای مدیریت بهتر کشور در آینده آماده می کند و زمینه مشارکت این قشر در امور جامعه را فراهم می سازد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶۰۰ سمن در کشور فعال است، اظهار کرد: طی چهار سال گذشته همچنین ۱۰۰ خانه جوان را ایجاد کرده و میزان سقف تسهیلات ازدواج از ۳۰ میلیون ریال در سال ۹۲ به ۳۰۰ میلیون ریال به هر زوج در سال جاری افزایش داده شده است.

وی افزود: تاکنون میزان تسهیلات ازدواج ۹۰ هزار میلیارد ریال بوده که با برنامه ریزی های صورت گرفته این میزان تا پایان سال به ۳۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

سلطانی فر با اشاره به راه اندازی ۴۰۰ دفتر راهنمای ازدواج در سطح کشور، تصریح کرد: علاوه بر ایجاد مجمع خیرین ازدواج، در بخش توانمندسازی سمن ها نیز طبق توافق با ستاد کل نیروهای مسلح و در صورت تایید مقامات عالی کشور، کارکنان این نهادها ۶ ماه آخر مدت زمان سربازی خود را در این دفاتر می گذرانند.

این مسئول یادآور شد: در حوزه اعتمادسازی سعی داریم با گسترش سازمان های مردم نهاد، پل ارتباطی خود را با مردم گسترده تر کنیم تا کادرهای مدیریتی آینده کشور را شناسایی و آموزش دهیم و این انتقال قدرت از یک نسل به نسل دیگر می تواند از طریق این گونه نهادها انجام شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به جوانگرایی مورد نظر دولت، اضافه کرد: در حال حاضر نیز سن مدیران کل این وزراتخانه در ۱۲ استان کشور زیر ۴۰ سال بوده و سیاست و رویکرد دولت دکتر روحانی نیز از ابتدای کارشان استفاده از کادر مدیران جوان و بانوان بوده است.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود افزایش سهمیه ورزشکاران در المپیک ۲۰۲۰ را از اهداف اولویت دار این وزارتخانه نام برد و گفت: با توجه به المپیکی شدن رشته کاراته، ما در این رشته نیز علاوه بر رشته هایی مانند کشتی، وزنه برداری، تکواندو، دوومیدانی، جودو، شمشیربازی، والیبال، هاکی، تیراندازی، تیراندازی با کمان و قایقرانی نیز شانس کسب مدال المپیک را داریم.

وی ادامه داد: ورزش کشور سال گذشته شاهد اتفاقات خوبی در سطح رقابت های جهانی و بین المللی بود تا جایی که فوتبال ما در جام جهانی روسیه توانست تمام نظرها را به خود جلب کند و در بازی های آسیایی جارکارتا با کسب ۶۲ مدال و در پاراآسیایی نیز با بیش از ۱۳۰ مدال افتخار آفرین بود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به سایر افتخارآفرینی های تیم های ورزشی کشورمان در عرصه های جهانی و بین المللی، اضافه کرد: در المپیک جوانان که به میزبانی آرژانتین برگزار شد توانستیم از رتبه ۲۴ دوره گذشته به مقام هفتم برسیم، والیبال ما در لیگ قهرمانان با اشتباه فاحش داوری به عنوان پنجمی دست یافت و ۲ تیم قدرتمند پرسپولیس و استقلال پس از سال ها توانستند به یک چهار رقابت ها قهرمانی آسیا صعود کنند.

وزیر ورزش و جوانان افزایش کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را مهمترین هدف این وزارتخانه دانست و گفت: امسال به غیر از کشتی، وزنه برداری، تکواندو و دو و میدانی از سایر رشته های ورزشی نیز انتظار کسب مدال داریم.

سلطانی فر با تاکید بر رعایت عدالت ورزشی،گفت: دولت اعتبارات خوبی را دز این زمینه در نظر گرفته تا در مناطق مختلف با ایجاد زیرساخت های ورزشی بستر مناسبی برای تقویت ورزش همگانی و قهرمانی فراهم شود.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به شرایط کشور و لزوم همت جدی جوانان برای کمک به حل مشکلات،گفت: باید توجه داشت که در طول دوران هشت سال جنگ تحمیلی و در طول یک هزار کیلومتر جبهه جنگ هیچگاه صادرات نفت کشور دچار وقفه نشد و در عین حال نیز با فروش آن ارز به دست آمده به کشور وارد می شد.
این مسئول یادآور شد: امروز ایران اسلامی به دنیا ثابت کرده که نیروها و تجهیزات نظامی و پیشرفته آن تنها جنبه بازدارنده داشته و در مقاطعی از زمان به خصوص هنگامی که مجهزترین پهپاد آمرییکایی های را ساقط کرد این واقعیت به جهانیان بیشتر اثبات شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها