خبرهای داغ:
سرهنگ صادق پور گفت: از 450 واحد مسکونی موجود در روستا، 30 واحد احداثی و 217 واحد در مرحله بازسازی و تعمیر است
کد خبر: ۹۱۶۹۷۶۷
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری سرهنگ مهدی صادق پور، مسوول بسیج سازندگی استان قزوین، در بازدید تیم رسانه ای از عملکرد سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین از ساخت مسکن سیل زدگان شهرستان دلفان نورآباد در جمع خبرنگاران بیان کرد: جهاد همبستگی ملی اردیبهشت ماه سالجاری، برای کمک به استان های آسیب دیده کشور در جریان جاری شدن سیل، تشکیل شد و سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین به عنوان معین استان لرستان شهرستان دلفان، انتخاب شد.

وی گفت: در همین راستا سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با همکاری بنیاد مسکن استان قزوین مسوولیت ساخت واحدهای آسیب دیده در سیل اوایل سالجاری را برعهده گرفته و تعاملات لازم بین آنها انجام شد.

مسوول بسیج سازندگی استان قزوین با اشاره به رسالت بسیج سازندگی برای احداث واحدها اظهار کرد: به منازل مسکونی روستای کهریز وروشت که دارای 1200 نفر جمعیت می باشد خسارت هایی وارد شد اما به دلیل بعد مسافت، هیچ پیمانکاری ساخت این مساکن را به عهده نمی گیرد در همین راستا سپاه صاحب الامر(عج) استان مسوولیت ساخت این مساکن را به عهده گرفته است.

سرهنگ صادق پور عنوان کرد: 30 خانوار در این روستاها جهت ساخت مسکن شناسایی شدند و کارهای مربوط به ساخت این واحدها انجام شد و در این رابطه همچنین خیرین استان قزوین، معاونت عمرانی و مدیریت بحران استانداری استان قزوین نیز ورود یافته و در این مسیر بسیار خوب تعامل داشته اند.

وی افزود: از 450 واحد مسکونی موجود در روستاهای شهرستان دلفان، 30 واحد احداثی و مابقی در مرحله بازسازی است و تا کنون 217 واحد بازسازی شده و 75 سازه بنایی با آجر با صدوده میلیون تومان اعتبار در دست اقدام است از این میزان، چهل میلیون تومان تعهد دولت و مابقی از طریق خیرین و بسیج سازندگی استان قزوین می باشد.

مسوول بسیج سازندگی استان قزوین اضافه کرد: هرهفته دو گروه جهادی برای تسریع کار در این امر حضور می یابند که در واقع همه استان با اعزام گروه های جهادی به این منطقه در امر سازندگی مناطق سیل زده سهیم می باشند.

سرهنگ صادق پور با اشاره به حضور خیرین استان قزوین در این منطقه از استان لرستان گفت: صحنه های زیبایی از حضور خیرین قزوینی در این منطقه وجود دارد از جمله ارسال و توزیع چندین تن هندوانه از سوی خیرین شهرستان بویین زهرا و نیز ادای نذر پول قد و لوازم خانگی از سوی اتحادیه جایگاه داران قزوینی که تاثیر آن قابل بیان نمی باشد.

 

1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها