جلسه اخلاق در بین جمعی از کارکنان ناحیه ثارالله خارگ استان بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۶۹۷۵۱
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴

برگزاری جلسه اخلاق در بین جمعی از کارکنان ناحیه ثارالله خارگ

به گزارش خبرگزاری بسیج از خارگ، حجت الاسلام در جلسه اخلاق بیان داشت: طبق سوره لقمان آیه 20 خداوند می فرماید آیا شما مردم به حس مشاهده نمی کنید که خداوند انواع موجوداتی که در آسمانها و زمین است را برای شما مسخر گردانیده است و نعمت های ظاهر و باطن خود را برای شما فراوان نموده؟

ابراهیمی در تفسیر این آیه فرمود : این آیه به دوگونه از نعمت ها اشاره دارد، نعمت های ظاهری مانند سلامتی، رزق و روزی، زیبایی و امثال آن و نعمت باطنی مانند ایمان ، معرفت ، حسن خلق، فطرت و ولایت و ...که انسان باید شکرگزار این نعمات باشد.

وی در ادامه افزود: شکرگزاری نعمت های خداوند به دو صورت زبانی و عملی انجام می پذیرد که تعداد کثیری از انسانها فقط شکر زبانی را بجا آورده و از شکر عملی غافل هستند و شیطان رجیم خداوند را به عزت و جلالش قسم خورده است که انسان را وسوسه کند که شکرگزار نعمت های خدا نباشد و حتی کفران نعمت کند.

وی در همین رابطه افزود: بالاترین نعمتی که خداوند به انسان داده نعمت  ولایت است که در اکثر موارد انسان شکرگزار آن نیست و نمونه بارز آن میتوان به مصیبت امام حسین (ع) و یاران وی اشاره کرد که امام حسین(ع) را در صحرای کربلا با لب تشنه شهید نمودند بدون آنکه توجه کنند که او ولی خدا در زمین است و بر آنها ولایت دارد.

 در آخر جلسه هم به ذکر مصیبت امام حسین(ع) و نوحه سرایی برای وی پرداخت شد.

پایان خبر/

ارسال نظرات