امام جمعه موقت دلگان گفت: خدمات انجام شده در بخش های مختلف شهرستان دلگان در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون کم نظیر است.
کد خبر: ۹۱۶۹۷۰۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

حجت الاسلام والمسلمین حسن شیبک امام جمعه موقت دلگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به خدمات ۴۰ ساله نظام اسلامی در دلگان، بیان کرد: در نخستین ماه های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جهادسازندگی و سپاه پاسداران نیروهایی برای خدمات رسانی به این منطقه محروم اعزام کرده اند.

وی افزود: جهادگران در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آنچنان خدمات گسترده و کم نظیری در این منطقه ارائه دادند که اهالی این شهرستان، منطقه گلمورتی مرکز دلگان را با اسم «جهاد» می شناسند.

امام جمعه موقت دلگان تصریح کرد: در دوران پهلوی حتی یک متر از مسیرهای مواصلاتی این شهرستان آسفالت نبوده اما در حال حاضر و به برکت نظام اسلامی بیش از ۸۰۰ کیلومتر از مسیرهای دسترسی به دلگان آسفالت شده است.

شیبک ادامه داد: براساس اسناد و گواه شاهدان، در دوران پهلوی هیچ گونه بیمارستان، مرکز بهداشت و درمانگاهی در دلگان نبوده ولی امروزه تعداد بسیار زیادی مرکز بهداشت، درمانگاه و یک بیمارستان را می توان در سطح این شهرستان مشاهده کرد.

وی اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ کدام از اهالی این شهرستان از آب آشامیدنی بهداشتی و سالم برخوردار نبوده اند اما هم اکنون تقریبا اکثر روستاهای این شهرستان دارای آب لوله کشی بهداشتی می باشند.

امام جمعه موقت دلگان افزود: در حال حاضر، آمار تحصیل کرده های شهرستان دلگان نسبت به دوران پهلوی که انگشت شمار بوده، رشد چشمگیر و قابل توجهی داشته و از نظرفرهنگی نیز با راه اندازی ۳حوزه علمیه برادر وخواهر، بیش از۵۰۰نفر طلبه تربیت شده در این مراکز، به امر تبلیغ در این منطقه مشغول هستند.

وی خاطرنشان کرد: خدمات نظام اسلامی درعرصه های مختلف در مناطقی مانند شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان کم نظیر است، رسانه ها نیز باید این خدمات انجام شده را برای آگاهی بیش از پیش مردم خصوصا نسل جدید اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات