خبرهای داغ:
طی آیینی با حضور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور و برخی مسئولان قم هشت صنف نمونه و چند پایگاه برتر قم شامگاه چهارشنبه در سالن اجتماعات اتاق اصناف قم تجلیل شدند.
کد خبر: ۹۱۶۹۶۹۶
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مسئول سازمان بسیج اصناف قم در این آیین با اشاره به برخی از اقدام‌های صورت گرفته برای اصناف قم در یک سال گذشته اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی فقه بازار یکی از برنامه‌ها و ماموریت‌های انجام شده توسط بسیج اصناف قم، طبق تدابیر و سیاستگذاری‌های بسیج اصناف کشور است.

عباس روحی بیان داشت: در این مدت سه هزار و ۵۰۰ تن از اصناف قم در دوره‌های آموزشی فقه بازار شرکت کردند.

وی اضافه کرد: ارائه آموزش‌های فقهی به اصناف از تاکید‌های علما و مراجع می‌باشد.

وی ترویج فرهنگ اقامه نماز اول وقت را نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی ترویجی برای اصناف قم دانست و افزود: بسیج اصناف قم اهتمام ویژه‌ای در تبیین راهکار‌های ترغیبی برای اصناف و بازاریان قم بویژه اصناف حوالی حرم حضرت معصومه (س) در خصوص اقامه نماز اول وقت داشته است.
 
وی افزود: سعی کردیم در مجتمع‌های تجاری با پخش اذان فضای معنوی ایجاد کنیم.
 
مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم همچنین با اشاره به ارائه آموزش امر به معروف و نهی از منکر به ۱۰۰ تن از اصناف قم اظهار داشت: در مقاطع مختلف رزمایش‌های تذکر لسانی را پیش بینی کردیم.

وی ادامه داد: توصیه ما به اصناف این است که هر فروشنده یک آمر به معروف باشد.
 
روحی همچنین با اشاره به تشکیل ستاد کریمه اهل بیت (ع) به منظور جمع آوری کمک‌های اصناف برای سیل زدگان کشور گفت: این موضوع در سطح کسبه و اتحادیه استان رنگ و بوی جهادی و انقلابی پیدا کرده است.
 
وی کمک‌های نقدی اصناف قم به سیل زدگان را پنج میلیارد ریال و غیر نقدی را نیز بالغ بر ۱۰ میلیاد ریال عنوان کرد و افزود: تامین مصالح ساختمانی با قیمت پایین و همچنین احداث پنج واحد مسکونی از جمله اقدام‌های اصناف قم در رابطه با کمک و همیاری رساندن به سیل زدگان کشور است.
 
وی افزود: در همین راستا افرادی از اتحادیه لوازم خانگی قم طی هفت مرحله در قالب گروه‌های جهادی برای تعمیر وسایل خانگی سیل زدگان به مناطق آسیب دیده از سیل اعزام شدند.
 
وی با بیان اینکه توسعه پایگاه‌های بسبج اصناف در دستور کار قرار دارد، گفت: سال گذشته ۶ پایگاه بسیج را برای اصناف مختلف افتتاح کردیم، و ۶ پایگاه دیگر نیز در هفته دفاع مقدس به بهره برداری خواهد رسید.
 
مسئول سازمان بسیج اصناف قم در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ۱۰ هزار شهید اصناف کشور و یکهزار شهید اصناف قم بویژه شهید مهدی عراقی گفت: این شهید گرانقدر به عنوان کاسب امین شناخته می‌شود، و به همین علت سالروز شهادت او به نام بسیج اصناف نامگذاری شده است.
 
وی کارنامه اصناف قم در طول سالیان گذشته را درخشان توصیف کرد و بیان داشت: اصناف جزء نخستین اقشاری بودند که به ندای حضرت امام (ره) لبیک گفتند که نشان دهنده وفاداری آن‌ها به نظام اسلامی است. قم دارای ۳۵ هزار اصناف و ۵۸ اتحادیه است.
 
وی با بیان اصناف وفاداری خود به انقلاب را با تقدیم مال و جان ثابت کردند، گفت: اصناف در طول هشت سال جنگ تحمیلی پشتیبانی کننده جبهه‌ها بودند و دغدغه داشتند، و امروز نیز در صف اول جنگ اقتصادی با دشمن قرار دارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها