در راستای اجرای یادواره شهدای عشایر استان چهارمحال و بختیاری و استقبال از کنگره ملی ده هزار شهید عشایر کشور
در راستای اجرای یادواره شهدای عشایر استان چهارمحال و بختیاری و استقبال از کنگره ملی ده هزار شهید عشایر کشور مصاحبه ای از سردار علی محمد اکبری که خود افتخار عشایر زادگی و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و طلایه دار جانبازی می باشد انجام دادیم.
کد خبر: ۹۱۶۹۶۸۱
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸

ه گزارش خبرنگار بسیج عشایر استان چهارمحال و بختیاری در راستای اجرای یادواره شهدای عشایر استان چهارمحال و بختیاری و استقبال از کنگره ملی ده هزار شهید عشایر کشور مصاحبه ای از سردار علی محمد اکبری که خود افتخار عشایر زادگی و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و طلایه دار جانبازی می باشد انجام دادیم به شرح زیر:

با عرض سلام وادب واحترام وخسته نباشید. لطفاخودتان را معرفی کنید ؟ بنده علی محمد اکبری احمد محمودی متولد شهرستان کوهرنگ روستای میهه و فرزند پنجم خانواده هستم که درسال ۵۸ جهت ادامه تحصیل  به شهرکرد آمدم و در مدرسه شبانه روزی منصور کوهی مشغول تحصیل بودم  تا سال ۶۰که در هنرستان کشاورزی شهرکرد "مصلی فعلی" ادامه تحصیل دادم از سال۶۱ به عنوان داوطلب بسیجی وارد جبهه شدم و باتوجه به احساس نیاز و تکلیف شرعی و بیانات امام خمینی (ره) خود را موظف به حضور جبهه میدیدم قبل از آن نیز در جریانات انقلاب نیز همانند تظاهرات ، شعار نویسی ، پخش بیانیه های امام و... حضور داشتم  محل خدمتم بیشتر در منطقه کردستان  - سنندج در مبارزه با ضد انقلاب بود.

اولین بار که فضای جبهه را مشاهده کردید چه احساسی داشتید؟ بنده در دوره آموزش نظامی پادگان ثامن الائمه زرین شهر که پادگان سپاهی بود آموزش می دیدم و  به علت سن کمی که داشتم(۱۳سال) چندین بار قصد اخراج بنده را داشتند. اما بالاخره به خاطر انگیزه و شوقی که داشتم و تقریبا نسبت به همسن و سال های خود از نظر جثه و هیکل نیز  مناسب میزدم انتخاب شدم در فضای جبهه شیرین ترین خاطرات و احساسم ورود به جبهه و جنگ با دشمن بود و در عین حال تلخ ترین احساساتم شهید شدن رزمنده ها و آتش زدن اجساد شهدا توسط دشمن بود.

در کدامیک از عملیات های دوران  دفاع مقدس حضور داشتید؟و مسولیت جنابعالی چه بوده است؟آخرین عملیات شما که منتهی به پایان جنگ شد چه بود ؟ سال ۶۲در کردستان عملیات والفجر۴در منطقه مریوان همان سال عملیات خیبر، سال۶۳ عملیات بدر، سال ۶۴عملیات والفجر ۸، سال۶۵در عملیات کربلای ۴و کربلای ۵ و در خط های پدافندی متعددی به صورت سلسله مراتب از جانشین دسته و گروه و... مسولیت بیسیم چی گروه تا فرمانده گردان و...  آخرین عملیات والفجر ۱۰در سال ۶۶ بود.

نقش عشایر و مردم شهرستان کوهرنگ (روستای میهه)در جبهه های حق علیه باطل  درآن زمان چگونه بوده است؟ روستای میهه جمعیتی بالغ بر۴۰۰نفر بود که از این تعداد ۱۵۰رزمنده در آن زمان در جبهه ها حضور داشتند خاطرم هست در عملیات والفجر ۸تعداد ۸۰نفراز مردم این روستا در جبهه حضور داشتند که حتی از یک خانواده همزمان ممکن بود۴ نفر در جبهه باشند و تعداد ۲۳ نفر شهید شدند. در عملیات کربلای ۴ و والفجر ۱۰دو نفر از برادرانم نیز به شهادت رسیدند شهید نور محمد اکبری در کربلای ۴ و جان محمد اکبری در عملیات والفجر ۱۰در حالی که خود جانباز بود(۷۰%) به شهادت رسید. در طول جبهه های حق علیه باطل بیش از چهار بار مجروح شدم و الان هم جزء جانبازان انقلاب اسلامی هستم .  

 خاطره ایی ازحال و هوای مردم عشایرروستای میهه در دوران جبهه و جنگ بفرمایید؟ مردم عشایر روستای میهه همانند مردمان دیگر ایران از خود گذشتگی زیادی نشان دادند کسانی که می توانستند در جبهه حضور داشتند یا خودشان یا فرزندانشان و آنهایی که نداشتند و یا نمیتوانستند در پشتیبانی از جبهه علاوه بر کمک های مالی با توجه به شغل کشاورزی گندم ، آرد ویا نان می فرستادند خاطرم هست که  در بعضی از مناطق همراه برادران دیگر در جمع آوری کمک های مردمی حضور داشتم و عشایر دامدار بهترین دام خودرا(گوسفندو...) انتخاب می کردند برای کمک به رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل .

شما به عنوان جانباز  دوران دفاع مقدس چه توصیه ایی به نسل جوان امروزی دارید؟ اگر بگویم جوانان امروز ما ایثار گری و ازخودگذشتگی آنها کمتر از جوانان دوران دفاع مقدس نیست گزاف نگفته ام چرا که در دفاع از حرم اهل بیت نبوت حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) پیشتازی شهدای مدافع حرم از جوانان بسیجی ما است بنابراین اگر تهدیدی متوجه کشور شود همچون دوران دفاع مقدس حتی بیشتر و بهتر جوانان در میدان حضور دارند . بنابرتاکید امام خامنه ایی عزیز(مدضله ا لعالی) حضور همه جوانان در همه صحنه های انقلاب نیاز است خصوصا در دفاع از انقلاب و دستاوردها ی های آن و همچنین در کارهای جهادی و مقابله و مبارزه با استکبار جهانی و همچنین در جنگ نرم که نیاز امروز همه مردم خصوصاً قشر جوان در ارتباط با دشمن شناسی است. فرهنگ غنی اسلام مارا به راه راست هدایت می کند که بایستی در ارتباط با این موضوعات در سنگرهای متعددی که پبش روی انقلاب است حضور همه جانبه داشته باشیم .ضمناً تاکید مقام معظم رهبری حفظ هویت و فرهنگ اسلامی است که الگوی حفظ هویت و فرهنگ اسلامی نمونه اش حضور در  مساجد است که لازم است سنگر مساجد را پر کنیم و ارتباطمان را با علمای دین برقرار و گوش به فرامین الهی مقام معظم رهبری(مدظله) باشیم .

ضمن تشکر موفق و موید باشید.

ارسال نظرات