دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموش پزشکی با اخذ مجوز تاسیس مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی بیماری‌های چشم در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود موافقت اصولی نمود.
کد خبر: ۹۱۶۹۶۶۴
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰
موافقت اصولی با تاسیس مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی بیماری‌های چشم در دانشگاه علوم پزشکی شاهروددکتر رضا چمن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود اظهار کرد: به استناد رای صادره در دویست و هفتاد و سومین جلسه مورخ ۹۸/۴/۱۶ شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی با تاسیس مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی بیماری‌های چشم در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود موافقت اصولی بعمل آمد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: این مراکز به منظور گسترش پژوهش و ارائه راه حل در امور بهداشتی درمانی و با هدف توسعه و بکارگیری دانش بشری در زمینه این علوم، انجام پژوهش‌های بنیادی اپیدمیولوژیک و بالینی در جهت اصلاح نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی کشور به منظور جوابگویی به نیاز‌های جامعه اسلامی، جمع آوری، تنظیم و طبقه بندی اسناد، مقالات و مدارک مربوطه و انشار آن‌ها ایجاد می‌گردند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی محقق در زمینه این علوم، ترغیب، تشویق و بکارگیری این محققین، کوشش در جلب توجه و همکاری با مراکز تحقیقاتی و اجرایی مربوطه در داخل کشور و همکاری علمی با مراکز تحقیقاتی و آموزشی سایر کشور‌ها و سازمان‌های بین المللی با رعایت قوانین و مقررات دولت جمهوری اسلامی ایران از دیگر اهداف تأسیس این مراکز می‌باشد.
وی عنوان کرد: منابع مالی این مراکز از درآمد‌های حاصله از خدمات مراکز طبق ضوابط قانونی، کمک و هدایای اشخاص حقیقی و حقوقی و اعتبارات دولتی در صورت تخصیص تأمین می‌گردد
ارسال نظرات
پر بیننده ها