معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه یاسوج جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور است در حالی که حداقل هفت تا هشت دانشگاه دولتی فقط در تهران وجود دارد.
کد خبر: ۹۱۶۹۶۱۲
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
حد جمالی ظهر امروز در یادواره ۱۳۷ شهید کارمند دانشگاه یاسوج در رده ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار گرفتاستان گفت: ما هر چه داریم از شهدایی است که مصداق واقعی مومن شیعه بودند همانطور که خداوند می‌فرماید مومن همچون کوه استواری است که هیچ بادی را یارای جابجا کردنش نیست.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر خودکفایی و خوداتکایی، افزود: کشور ما یک درصد خاک کره زمین را دارا بوده و از نظر جمعیتی هم حدود یک درصد جمعیت کره زمین در کشور ما است این در حالی است که به گفته کارشناسان چهار تا پنج درصد معادن و مخازن دنیا در کشور ما قرار گرفته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بزرگ‌ترین سرمایه یک کشور را نیرو‌های انسانی آن دانست و گفت: هر ساله شاهد درخشیدن فرزندان کشورمان در المپیاد‌های مختلف دنیا هستیم.

جمالی به ظرفیت منابع انسانی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و بیان کرد: فرزندان این استان به لحاظ دستیابی به رتبه‌های کشوری از بسیاری از استان‌های برخوردار، برتر هستند و دانشگاه یاسوج جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور است در حالی که حداقل هفت تا هشت دانشگاه دولتی فقط در تهران وجود دارد.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های کشور ما در علوم پزشکی، مهندسی و نانو موید نیرو‌های انسانی توانمند ما است، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که اگر مدیران با فهم و با درک داشته باشیم وضعیت رفاهی مردم ما باید چهار تا پنج برابر وضعیت رفاهی مردم دنیا باشد که این امر شدنی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه اقتصاد ما باید به سمت اقتصاد دانش‌بنیان برود، ابراز کرد: در سال‌های اخیر حرکت‌های خوبی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان انجام شده و الان بیش از سه هزار شرکت دانش بنیان بالفعل در کشور داریم که درصدی از اقتصاد ما را در دست دارند.

جمالی گفت: امیدواریم با بهره‌گیری از نیرو‌های نخبه کشور وضعیتی ایجاد کنیم که اتکای ما به نفت و انرژی‌های فسیلی به حداقل برسد.
ارسال نظرات