تولید سالانه بیش از ۱۸۰ تن گوشت بوقلمون در کهگیلویه

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت : در سالانه بیش از 180 تن گوشت بوقلمون در شهرستان کهگیلویه تولید میشود .شهرستان کهگیلویه دو واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت 7 هزار قطعه در هر دوره جوجه ریزی فعالیت دارند که از این واحد ها سالانه بیش از 180 تن گوشت تولید و روانه بازار می شود .
کد خبر: ۹۱۶۹۶۱۰
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
سید عمران تقوی افزود: در این واحد‌ها برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر هم به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

وی گفت:: جهاد کشاورزی شهرستان در تامین نهاده‌های مصرفی این واحد‌ها همکاری ویژه داشته و برای رونق تولید نیز حمایت‌های خود را ادامه می‌دهد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کهگیلویه افزود: گوشت‌های تولیدی این واحد‌ها به استان‌های فارس، خوزستان، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد صادر می‌شوند.

علی اکبر حسینی رئیس دامپزشکی شهرستان کهگیلویه هم با اشاره به اهمیت سلامت گوشت مصرفی مردم گفت:: تمامی مراحل تولید، نگهداری و کشتار این واحد‌ها زیر نظر اداره دامپزشکی شهرستان انجام می‌گیرد تا گوشتی سالم و بدون از هرگونه مشکل تحویل مردم شود.

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه هم به خواص گوشت بوقلمون اشاره کرد و گفت:گوشت بوقلمون خواص زیادی از جمله فاقد اسید چراب ترانس است، حاوی ویتامین‌های گروه B. است که این ویتامین‌ها باعت ایجاد حس شادی و نشاط و کاهش خستگی در افراد می‌شود.

مرضیه کامران افزود: هر صد گرم گوشت بوقلمون ۱۰۰ کیلو کالری دارد که این میزان کالری ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز بدن در یک روز را تامین می‌کند و برای رشد و نمو افراد خصوصا در سنین کودکی و نوجوانی، مادران باردار، سالمندان و افرادی که دچار عفونت و آسیب شده اند مفید است.

وی به مواد معدنی موجود در گوشت بوقلمون هم اشاره کرد و ادامه داد: این گوشت از نظر مواد معدنی شامل پتاسیم، فسفر و روی است که این مواد در عملکرد مطلوب کلیه اندام‌های بدن، در سلامت جنسی افراد و افزایش باروری نقش موثری دارد و باعث مقاوم شدن بدن در برابر ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار