فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: روحانیون با حضور عملی در دفاع مقدس مسیر ازخودگذشتگی و مجاهدت را به رزمندگان آموختند.
کد خبر: ۹۱۶۹۵۹۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای طلاب و روحانی در محلات گفت: این اجلاسیه از جهتی بسیار مهم است چراکه  شهدای روحانی در دفاع مقدس جلودار و پیشتاز مبارزه با دشمنان انقلاب بودند و باید به نقش موثر آنها پرداخته شود که این اجلاسیه در این راستا برگزار می شود. 

وی افزود: مهمترین کاری که روحانیون در دفاع مقدس انجام دادند راه اندازی نهضت ایثار و شهادت بود که در واقع مسیر ازخودگذشتگی و مجاهدت را به رزمندگان آموختند.

 فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه روحانیون با حضور در دفاع مقدس به طور عملی گفته ها و مکتب خود که برگزفته از نهضت عاشورا بود را ثابت کردند گفت: با حضور روحانیون رزمنده در جبهه های دفاع مقدس نه تنها راه برای سایر رزمندگان تبیین شد بلکه در صحنه های جنگ پاسخگوی بسیاری از مسائل و قوانین اسلام بودند که این برای رزمندگان خیلی موثر بود.

وی با تأکید بر اینکه روحانیون در صحنه های دفاع از ارزش ها عملکرد ماندگاری از خود به جای گذاشتند بیان داشت: امروز جامعه روحانیت برای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت مسئولیت مهمی بر گردن دارد و در واقع می تواند با آگاهی بخشی به نسل جوان جلوی بسیاری از توطئه ها و شیطنت های دشمن را بگیرد.

سردار کریمی با بیان اینکه استان مرکزی تعداد 110 شهید روحانی تقدیم انقلاب کرده گفت: در جهت تکریم و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای روحانی استان مرکزی اجلاسیه شهدای طلاب و روحانیون که ذیل کنگره نقش ملی امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان است برگزار و با توجه به اینکه شهید محلاتی زادگاهشان در محلات است این اجلاسیه در این شهرستان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر در فراهان، اجلاسیه کارگری در ساوه، اجلاسیه مدافعان حرم در دلیجان، اجلاسیه فرهنگیان و اجلاسیه شهدای گمنام واجلاسیه پیشکسوتان جهاد و شهادت، برگزار شده اند افزود: همچنین اجلاسیه شهدای طلاب و روحانی در محلات ، اجلاسیه ورزشکاران، اجلاسیه نقش بهداری رزم و جامعه پزشکی، اجلاسیه نقش بانوان در دفاع مقدس، اجلاسیه دانشگاهیان و اجلاسیه نقش امام خمینی(ره) باقی مانده اند.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات