خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

در آذربایجان‌غربی هشت هزار هکتار باغ ایستاده انگور وجود دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در آذربایجان‌غربی هشت هزار هکتار باغ ایستاده انگور وجود دارد.
کد خبر: ۹۱۶۹۵۹۴
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، رسول جلیلی امروز در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی سراسر کشور که در سالن هتل آنای ارومیه برگزار شد اظهار کرد: آذربایجان‌غربی از لحاظ تولید محصولات کشاورزی رتبه 6 کشوری را داشته و سالانه 6 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: در آذربایجان‌غربی هشت هزار هکتار باغ ایستاده انگور وجود دارد و از این لحاظ رتبه رتبه نخست کشوری را دارد و با توجه به اینکه امسال بلایای طبیعی کاهش یافته، میزان کل تولید انگور به 200 هزار تن می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین میزان تولید سالانه سیب در استان یک میلیون و 300 هزار تن است که در تولید این محصول نیز جزو استان نخست کشور قرار گرفته و تولید چغندرقند نیز در آذربایجان غربی به صورت سالانه دو میلیون تن است که در تولید این محصول نیز در رتبه اول کشور قرار دارد.

وی بیان کرد: با وجود این شرایط مناسب از لحاظ کشاورزی، متاسفانه کشاورزان استان از لحاظ معیشتی ضعیف هستند چون 41 درصد کشاورزان کم سواد و بی‌سواد بوده و در نتیجه درآمد سرانه کاهش یافته است.

جلیلی در ادامه اظهار کرد: باید با تولید محصولاتی که در بازار داخلی و خارجی رقابت‌پذیر باشند، ارزش افزوده کشاورزی را افزایش داد و در این راستا 25 درصد ارزش افزوده در استان از بخش کشاورزی است.

وی افزود: باید در امنیت غذایی، ارزآوری در محصولات کشاورزی و دامی و نیز اقتصاد مقاومتی، تلاش و کوشش فراوانی انجام داده چون ظرفیت‌های فراوانی در حوزه دام و طیور نیز وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی بیان کرد: هم‌اکنون 740 واحد مرغداری در سطح استان فعال بوده و در هر دوره می‌تواند چهار میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشته باشد که هم نیاز مردم استان تامین شده و هم به استان‌های دیگر صادر شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات