ابریگون روستایی چسبیده به گچساران است که ما خود را موظف می‌دانیم تا در روستاها روح امید و اراده مدیران برای آبادانی روستاها را تبیین و ترویج کنیم، اما هیچ زبان توجیهی برای محرومیت‌های روستایی در ۵کیلومتری شهری مثل گچساران وجود ندارد.
کد خبر: ۹۱۶۹۵۹۳
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یاسوج گروه جهادی شهید آقایی وندا بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گچساران از هفته قبل در روستای آبریگون واقع در ۵ کیلوومتری شهر گچساران بام نفتی استان برای خدمت رسانی به مردم محروم اعزام شدند.

اما حج باورنکردنی از مشکلات و بی توجهی غیرقابل توجیه مسئولان شهرستان گچساران به ویژه آنکه سال قبل نیز دانشجویان جهادگر در همین روستا اردوی جهادی داشتند و شناسنامه جامع روستا را برای مسئولان وقت شهرستان ارسال و خواستار رسیدگی و توجه آنان به مشکلات این روستای محروم شدند.

سر صحبت ما با همه مسئولین استانی و شهرستانی است، تجربه بچه‌های جهادی در روستا گزینی سال‌های اخیر، فرصت مغتنمی در اختیار مدیران محترم استانی، شهرستانی و حتی بخش‌ها می‌گذارد تا با نظام مسائل روستایی و حل آن‌ها بیشتر از روش‌های معمول و نامطلوب گزارش‌نویسی‌های زیردستان آشنا شوند.

ولی متأسفانه آن‌گونه که بایدوشاید خیلی از مسئولین به این فرصت نه توجهی و نه اشتیاقی برای پیگیری دارند. از اینکه با حضور بچه‌های جهادی در ادارات گاهاً چه می‌شنویم و چه پاسخی به آنان می‌دهند فعلاً می‌گذریم تا در فرصتی مناسب به آن بپردازیم.

گاهی روستایی در منتهاالیه یک شهرستان یا استان قرار دارد یا گاهی یک روستا از پراکندگی ناموزونی برخوردار هست که خدمات‌رسانی به آن‌ها حقیقتاً پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد و معمولاً در این روستا‌ها از اراده مسئولین برای خدمت‌رسانی به مردم می‌گوییم و خودمان هم سعی در تسهیلگری خدمات داریم.

اما طی دو سال حضور مستمر ۱۰ تا ۱۴ روزه خود در روستای آبریگون واقع در ۵ کیلومتری شهر گچساران، حجم مشکلات و محرومیت‌های باورنکردنی، معضلات متعدد در حوزه‌های مختلف مانند؛ فراموش کردن خانواده‌های بیشماری که در این روستا زندگی می‌کنند، بی‌توجهی به تحصیل نوجوانان دختر و پسر در مقطع راهنمایی و بالاتر توسط آموزش‌وپرورش، عدم حضور جدی نهاد‌های حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی برای حمایت از معسرین و معلولین.

وجود مسجدی خشک و بی‌روح و بدون حضور طلبه و بدون کم‌ترین اقدام فرهنگی و بی‌تفاوتی سازمان‌های تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و کانون امور مساجد و همینطور نداشتن آب آشامیدنی آن هم وقتی که به شهر گچساران چسبیده است و مواردی دیگری که گفتنشان و خبری کردنشان به مصلحت نیست را نمی‌توان با هیچ بیان و زبانی برای مردم و افکار عمومی توجیه نمود ونمی شد و نتوانستیم.

نمی‌توان با این حجم انبوه مشکلات و نامرئی بودن این روستا برای فرماندار، مدیران و سایر مسئولان مربوطه را برای بیش از ۷۰ خانوار این روستا توجیه کنیم، که مثل سایر روستا‌های دوردست مسئولین برای خدمت‌رسانی به شما اراده دارند و شبانه روز در حال تلاشند.

چراکه آبریگون دیگر مثل فلان روستای دیشموک نیست که مسئولان برای مخمل نمازی‌های فراموش شده در این روستا بهانه عدم دسترسی یا محکوم کردن رسانه‌ها را بیاورند. آبریگون چسبیده به شهر گچساران و همسایه دیواربه‌دیوار شرکت نفت گچساران است.

ما خود را موظف می‌دانیم تا در روستا‌ها روح امید و اراده مدیران برای آبادانی روستا‌ها را تبیین و ترویج کنیم، اما هیچ زبان توجیهی برای محرومیت‌های روستایی در ۵ کیلومتری شهری مثل گچساران وجود ندارد.

وضع فعلی روستا و بعضی محرومیت‌های مصداقی در شأن چهل‌سالگی انقلاب نیست. در اختتامیه این اردو با صدای بلند و بغضی سنگین ناشی از نای نوجوانان ترک تحصیل‌کرده و دچار آسیب شده و معلولی که از فقر و نداری مریض شده، به همه مسئولین استان، نماینده شهرستان جناب آقای تاج گردون و خاصه ادارات آب، آموزش‌وپرورش، بهزیستی، کمیته امداد، مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و کانون مساجد استان اعلام می‌کنیم که روستای آبریگون را در ۵ کیلومتری گچساران را تا دیر نشده دریابند و ما همچنان پیگیر این مطالبه و منتظر حضور مسئولان در این روستا خواهیم بود.
گروه جهادی شهید آقایی و ندا

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گچساران
ارسال نظرات