مهندس شفیعی گفت: ۴۵۰ خدمت در طول شبانه روز توسط شهرداری ها ارایه می شود و تلاش مدیریت شهری اراک بر این است که بهترین خدمات به مردم داده شود.
کد خبر: ۹۱۶۹۵۶۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، شفیعی شهردار کلانشهر اراک صبح امروز در نشست شورای روابط عمومی شهرداری های استان مرکزی تشکیل گردید، بیان داشت: روابط عمومی پل ارتباطی مدیران شهری با مردم است و باید با اطلاع رسانی موثر برنامه ها و شفافیت، تقویت اعتماد مخاطبان را دنبال کند.

وی اظهار داشت : آمار و اطلاعات منعکس شده به افکار عمومی توسط روابط عمومی ها باید برگرفته از واقعیت، شفافیت، روشن و به دور از اغراق باشد.

شفیعی گفت: روابط عمومی ها باید به فناوری نوین مجهز شوند و با بهره گیری هوشمندانه از این امکانات اثرپذیری بالاتری در اطلاع رسانی داشته و زمینه ارتباط دو سویه برای نظارت مردمی را گسترده تر کنند.

شهردار کلانشهر اراک افزود: ۴۵۰ خدمت در طول شبانه روز توسط شهرداری ها ارایه می شود و تلاش مدیریت شهری اراک بر این است که بهترین خدمات به مردم داده شود.

وی اظهار داشت : حذف سرعت گیرهای غیراستاندارد و نهضت آسفالت در شهر اراک از جمله خدماتی است که به شهروندان ارایه شده و این برنامه بر مبنای خواست مردم به اجرا درآمده و دامنه رضایت مندی موثری نیز به همراه داشته است.

شفیعی در ادامه تصریح کرد : لازم است قبل از اجرای طرح های عمرانی در سطح شهر از مردم ساکن آن منطقه نظرخواهی و برای مردم و با مردم در راستای امور گام برداشته شود.

شهردار اراک تاکید نمود : بهره گیری از تجربه سایر بخش ها از انجام دوباره کاری و صرف هزینه های گزاف جلوگیری می کند.

وی اظهار داشت : راه اندازی سامانه عیان به مردم اراک این فرصت را داده است تا شفافیت در انجام امور مربوط به مدیریت شهری و همچنین اعتماد سازی اجتماعی صورت گیرد، چرا که بنده اعتقاد دارم که هیچ نوع اطلاعات پنهانی نباید از مردم داشته باشیم و تمامی شهروندان همانند شهردار باید به اطلاعات مدیریت شهری دسترسی داشته باشند و بحمداله این روند در شهرداری اراک با راه اندازی سامانه عیان اجرایی شده است.

شفیعی، مبارزه با فساد، کاهش ترافیک، صرفه جویی در وقت و تسریع در انجام امور را از اهداف مهم طراحی این سامانه عنوان کرد.

وی یادآور شد: محتوای قابل بارگذاری در این سامانه شامل تمامی اطلاعات شهرداری، اعم از طرح جامع و تفصیلی، قراردادهای کلان و متوسط، اطلاعات شهرسازی، بودجه،طرح های عمرانی، مناقصات، مزایده ها، اطلاعات مدیران، کارکنان، مشاوران، پیمانکاران ،تغییر کاربری املاک و اراضی ،فروش تراکم مازاد است.

شهردار اراک در خصوص توجه مدیریت شهری به محلات سطح شهر گفت: شهر اراک دارای ۵۵ محله می باشد که مجموعه شهرداری در نظر دارد، با مشارکت خود ساکنین برای هر محله یک سند توسعه ای تدوین نماید به این صورت که تمامی دغدغه های و مسایل ایشان در هر محله، به عنوان سند توسعه محله در نظر گرفته می شود، همچنین بودجه سال آینده شهرداری اراک در مقیاس محلات تهیه و تدوین می شود و مجری اجرای آن نیز شهرداری های مناطق می شوند و امیدواریم که با اجرای این روند بتوانیم خدمات بهتر و مطلوب تری به شهروندان ارایه دهیم تا سطح رضایتمندی ایشان از مجموعه مدیریت شهری ارتقا داده شود و شهروندان نیز شهرداری را در ارایه خدمات بیشتر همراهی نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات