مسوول بسیج مهندسین صنعت و معدن آذربایجان غربی گفت: برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل از مشاورانی با عنوان «صنعت‌یار» استفاده می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۹۵۶۶
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹

 میثم دیداریان امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: چهار سال از تفکیک سازمان بسیج مهندسین صنعت از مهندسین کشاورزی و عمران می‌گذرد که در این مدت با هدف ارتقای کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های اقتصادی، فنی، صنعتی، علمی و فناوری برنامه‌های مختلفی اجرا شده است.

وی تربیت مهندسین طراز اول انقلاب اسلامی، حفظ و گسترش ارزش‌ها در جامعه مهندسی برای تحقق جامعه پیشرفته اسلامی و ... را اهداف این مجموعه از بدو فعالیت تاکنون برشمرد و گفت: در این راستا دو طرح جهاد «روشنایی» و «صنعت‌یار» ذیل سازمان مرکزی در حال اجرا است.

دیداریان به طرح جهادی با عنوان «صنعت‌یار» اشاره کرد و اظهار داشت: واحدهای صنعتی متوسط، خرد و کوچک پایش و عارضه‌یابی خواهند شد و با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان واحدهای مشکل‌دار، راکد و نیمه‌تعطیل شناسایی می‌شوند.

این مسوول گفت: بعد از بررسی و مشخص شدن دلیل رکود و تعطیلی واحد صنعتی مبنی بر بدهی بانکی، مشکل حقوقی و ... موضوع در کمیته رفع و تسهیل موانع تولید استان مطرح خواهد شد، تا در صورت نیاز مساعدت‌های لازم درراستای راه‌اندازی مجدد کارخانه‌ها ارائه شود.

مسوول بسیج مهندسین صنعت و معدن استان ضمن تاکید بر لزوم تلاش برای احیای صنایع نیمه‌تعطیل و مشکل‌دار بر اساس سند جامع علمی کشور، گفت:  طرح‌های پیشنهادی در خصوص اثرگذاری بسیج و متخصصین بسیجی در دهه پنجم انقلاب اسلامی نیز در حال بررسی است، تا از این راه به واحدهایی که در آستانه تعطیلی هستند کمکی نیز شود.

وی با بیان اینکه باید برای تحقق شعار سال مبنی بر رونق تولید بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اقدام شود، اظهار کرد: همچنین در خصوص خلاءهای موجود در بخش صنعت جهت حضور بسیج، مطالعات کاربردی نیز باید صورت گیرد.

اجرای طرح جهاد روشنایی در آذربایجان غربی

این مسوول به اجرای طرح «جهاد روشنایی» با عنوان نصب پنل‌های خورشیدی خانگی در مناطق محروم اشاره کرد و ادامه داد: امسال 100 پنل خورشیدی برای خانواد‌ه‌های بی‌بضاعت نصب خواهد شد.

مسوول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان با اشاره به اینکه از اجرای این طرح دو هدف «کمک به تولید انرژی در کشور» و «توانمندسازی خانواده‌های بی‌بضاعت» دنبال می‌شود، اضافه کرد: از این رهگذر امکان استفاده از انرژی رایگان خورشیدی فراهم می‌شود و هر یک از خانواده‌ها پنج کیلووات برق تولید کرده و ضمن اینکه شرکت برق، انرژی تولیدی آنها را خریداری می‌کنند، برق خانواده رایگان می‌شود.

دیداریان با بیان اینکه خانواده‌های هدف با مشارکت کمیته امداد امام خمینی و سازمان بسیج سازندگی استان شناسایی شده‌اند، گفت: با همراهی شرکت برق و دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی این طرح در جای جای استان جامه عمل خواهد پوشید.

  انتهای پیام

ارسال نظرات