نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد:
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: در مسیر تمدن نوین اسلامی باید رفاه برای مردم فراهم شود.
کد خبر: ۹۱۶۹۵۶۴
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰

به‌ گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دومین اجلاس سراسری مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد که در مجتمع امامت مشهد برگزار شد، گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب نقطه نهایی و هدفی، به‌طور صریح در بیان رهبری معظم انقلاب مشخص شده است.

یجاد رفاه برای مردم در تمدن سازی نوین اسلامی

وی افزود: مسئله معنویت و عبودیت ذات حق و اخلاق بندگی در درگاه خدا به‌ عنوان ابزار اصلی و علت قطعی در مقام رسیدن به این نقطه هدف است. چنانچه همه وسایل آماده بود، اما این وسیله آماده نبود تحقق این هدف میسر نمی‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی نقطه هدف در بیانیه گام دوم را زمینه‌سازی برای ظهور دانست و ابراز کرد: اگر جریان معنویت و اخلاق در رأس مجموع حرکاتی که در جامعه اسلامی ما انجام می‌شود، نباشد توان این زمینه‌سازی را نداریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این پرسش که چرا ظهور باید به تاخیر بیفتد؟ گفت: این یک نکته در مبنای اعتقادی ما بوده که قابل تأمل است.

وی ادامه داد: مشیت خداوند در خلقت بشر بر این بود که موجودی خلق کند تا کمال او در اراده خودش باشد و کمال قهری نداشته باشد، با اراده خودش کمال یابد و کمال را با دست خودش بسازد.

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن بیان این موضوع که به‌همین دلیل خداوند بشر را جانشین خود در زمین خواند، بیان کرد: به‌ همین دلیل بشر دارای خلقت زمینه سازی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: انسان‌ها در هیچ زمان در پذیرش انبیاء و شرایط دینی مقهور و مجبور نمی‌شدند، بلکه با اراده خود می‌پذیرفتند و با اراده خود رد می‌کردند.

وی ادامه داد: عذاب‌هایی که خداوند در گذشته نازل کرده است به‌دلیل این نبود که بشریت دین خداوند را انکار کردند بلکه عذاب بر کسانی نازل می‌شد که در فساد غرق بودند و این فساد چنان بود که در زندگی بشر نهادینه می‌شد و قابل جمع شدن نبود.

آیت‌الله ‌علم‌الهدی ضمن بیان اینکه بنای بشر بر کمال ارادی است، ابراز کرد: به‌ همین دلیل بنا شد حضرت مهدی(عج) تا زمانی غایب بمانند که انسان، اصلاح را با اراده خود پذیرا باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: آن روزی که حضرت ظهور می‌کنند، روزی مشخص است، اما خصوصیتی ندارد و تمام خصوصیت آن این آمادگی برای انسان‌ها است.

وی ضمن اشاره به ‌اینکه مقام معظم رهبری ابزار رسیدن به‌گام دوم انقلاب را رسیدن به‌ تمدن نوین اسلامی دانستند، گفت: در مسیر تمدن نوین اسلامی باید رفاه برای مردم فراهم شود، البته نه رفاه حیوانی.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: اسحاق رابین، نخست وزیر معدوم اسرائیل در سمیناری گفت: « قرن ۲۱ قرن فرهنگ و هنر بوده، که در این رقابت برنده اسلام است چراکه آموزه‌های اخلاقی انسان در این دین، منطبق بر فطرت انسان است.»

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: این افراد معتقدند در عرصه رقابت فرهنگی، با توجه به‌اینکه فرهنگ اسلامی با جریان فطرت مشترک بین همه اقوام تناسب دارد، اسلام برنده است و  این سبب می‌شود سیادت غرب از بین برود، بنابراین برای اینکه آقایی غرب همچنان بماند باید نظام اسلامی از بین برود.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند در ۴۰ سال دوم انقلاب هدف باید این باشد که معنویت و اخلاق حرف اول و کلام اصلی در بین تمام ابعاد تمدن نوین اسلامی باشد.

ارسال نظرات