رئیس بسیج اساتید کشور گفت: در ۲۰۰ سال اخیر جریان غرب‌گرا نه تنها بر سفره ایرانیان چیزی اضافه نکرده است، بلکه آن را تنگ‌تر هم کرده است.
کد خبر: ۹۱۶۹۵۳۳
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

به‌ گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، مجتبی زارعی امروز در دومین اجلاس سراسری مسئولین کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد که در مجتمع امامت برگزار شد، گفت: تصور ما این است که فضای انقلابی و تحولی در حوزه علم به‌وجود آمده و یا نقشه راهی وجود دارد.

جریان غرب‌گرا در ۲۰۰ سال اخیر چیزی بر سفره ایرانیان اضافه نکرده است

 

رئیس بسیج اساتید کشور سیاست قطعی بسیج اساتید را همکاری با هیأت رئیسه دانشگاه آزاد برای پیاده کردن این فضای تحولی خواند و به پارادایم‌های علمی در جامعه اشاره کرد و افزود: یکی از پارادایم‌های علمی در دهه ۷۰ روشن فکری لیبرال بود که سردمداری این بحث را «سروش» بر عهده داشت و حرف مشهور او این بود که «در غوغای صنعت، فقه کجاست؟».

وی تصریح کرد: این بحث ادامه یافت و حتی در حال حاضر هم برخی این بحث را ادامه می‌دهند.

زارعی تصریح کرد: در حوزه جامعه شناسی سیاسی فردی به نام «بشیریه» معتقد بود رابطه مرید و مرادی در جامعه شناسی اسلامی، رابطه شبان و رمه است.

رئیس بسیج اساتید کشور به تکنوکراسی لیبرال اشاره و تصریح کرد: نظام دیوان سالاریِ ناشی از نفت، برای ایران وضعیتی به‌وجود آورد که بر اساس آن به یک معنا در کشور نیروهای نفت‌گرا، غرب‌گرا و نیروهای انقلاب را تقسیم کرد و پایه و ظرفیت تحول را از تحول رابطه‌ها دور و بر مبنای منابع فیزیکی و غیر تربیتی قرار می‌دهد.

 

پیگیری سیاست غذا در برابر نفتِ ظریف؛

وی در ادامه سخنان خود به‌ عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم اشاره و تاکید کرد: متاسفانه وزیر امور خارجه هنوز عبرت نگرفته و با فرانسوی‌ها بر روی سیاست غذا در برابر نفت کار می‌کند.

زارعی تاکید کرد: چنانچه جریان دوم که تکنوکراسی لیبرال است، انقلاب اسلامی را با همین فرمان جلو ببرد تا آخر گروگان غذا در برابر نفت هستیم.

رئیس بسیج اساتید کشور خطاب به‌ وزیر گفت: آقای وزیر دست بردار از این کار زشت و پاسخگوی پرسش ۲ هزار استاد در خصوص عملکرد ۶ ساله خود باش.

وی ضمن بیان اینکه تاکنون سربه‌زیرتر از این، جریان روشن فکری لیبرال را دیده بودید؟، ابراز کرد: دلیل این سربه‌زیری این است که امروز اظهار دوئیت علم و دین جزو سخنان مضحک است.

زارعی تاکید کرد: فردی که  سیاست‌های علم  و فناوری را تبیین می‌کند بر اساس روش‌شناسی فقاهت حکیمانه است و نه روشن فکری لیبرال.

رئیس بسیج اساتید کشور ادامه داد: در ۲۰۰ سال اخیر جریان غرب‌گرا نه تنها بر سفره ایرانیان چیزی اضافه نکرده است، بلکه آن را تنگ‌تر هم کرده است.

وی خطاب به‌روحانی و ظریف، بیان کرد: تکنوکراسی لیبرال نه تنها بر سفره ما چیزی نیاورده است، بلکه مسئولان با ادامه این سیاست و عنوان کردن سیاست نفت در برابر غذا، ایرانیان را تحقیر می‌کنند.

زارعی تاکید کرد: ما از ظریف و روحانی می‌خواهیم که در این باره توضیح دهند که در این ۶ سال چه کردند.

رئیس بسیج اساتید کشور ضمن تاکید بر اینکه دولتمردان بر روی قطبی‌سازی تمرکز نکنند، ابراز کرد: امروز نوبت تبدیل کردن خیابان، شهرها و روستاها به‌یک ظرفیت است، چنانچه کانون‌های استادی موفق به تحقق این امر شوند آن جریان نمی‌تواند به قطبی‌سازی‌های فِرَق و کرامت انسان‌ها دست بزند.

زارعی تاکید کرد: فراموش نکنیم غرب‌گرایی و ظرفیت‌گرایی و نفت‌گرایی را؛ این‌ها نیروهای جدید اجتماعی ایران هستند.

 

 

ارسال نظرات