یک دانشجوی فلسطینی از ورود به آمریکا منع شده است
کد خبر: ۹۱۶۹۴۹۹
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج به نقل از سی ان ان، دانشگاه هاروارد با اعلام اینکه، یک دانشجوی فلسطینی از ورود به آمریکا منع شده است، توضیح داد: پلیس مهاجرت اسماعیل عجاوی دانشجوی هفده ساله فلسطینی ساکن لبنان را در هنگام ورود به آمریکا در فرودگاه بوستون متوقف کرده وپس از ساعتها بازجویی به لبنان بازگردانده است .
جیسون نیوتن سخنگوی دانشگاه هاروارد در این باره گفت: دانشگاه هاروارد تلاش می کند که این دانشجو در روزهای آینده به همکلاسی های خود بپیوندد.
بنا براین گزارش، عجاوی ادعا می کند که  یک مقام مهاجرت از او خواسته است که تلفن و لپ تاپ خود را باز کند و به مدت ۵ ساعت در آنها جستجو کرده و از او درباره فعالیتهایش در رسانه های اجتماعی سوال کرده است و به او گفته شده که دیدگاههای سیاسی مخالف آمریکا را دنبال کرده و باید به کشورش بازگردد.
گفتنی است، حدود یک ماه پیش ریاست دانشگاه هاروارد در نامه ای سرگشاده به مایکل پومپئو با انتقاد روند غیرقابل پیش بینی و نامشخص در روند صدور ویزا و مهاجرت  نسبت به سیاست های مهاجرتی دولت و تأثیر آنها در برنامه های دانشگاهی هاروارد ابراز نگرانی کرد و تاکید کرد که این دانشجویان فقط در دانشگاه شرکت نمی کنند بلکه حضورشان برای دانشگاه ضروری است.

منبع:سرویس ترجمه شفقنا 

ارسال نظرات