خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان گفت: سخنرانان هیات‌های مذهبی باید در کنار تبیین احکام شرعی و معارف اسلامی، مردم را با مسائل روز آشنا کنند.
کد خبر: ۹۱۶۹۴۵۳
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان، سرهنگ مرتضی عمومهدی در گردهمایی مسوولان هیات‌های مذهبی کاشان با عنوان «چاوش محرم» در مرکز هیات فاطمیه این شهر بیان کرد: مسوولان هیات‌ها باید با خودداری از زد و بندهای سیاسی خودداری کنند اما نباید به این بهانه از بیان واقعیت‌ها و مسائل روز چشم‌پوشی شود.

وی افزود: بر اساس اعلام مسوولان، امروزه آمار طلاق و اعتیاد با تاسف در جامعه افزایش یافته که هیات‌های مذهبی باید در کنار برگزاری آیین‌های عزاداری و مداحی، تبیین معارف الهی و اسلامی در مورد آسیب‌های اجتماعی نیز به ویژه برای جوانان سخن بگویند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان اظهار داشت: اینکه هیاتی تنها به مداحی، عزاداری و گریه کردن برای حضرت امام حسین (ع) بپردازد، با اصل تقید و غیرت دینی منافات و مغایرت دارد؛ باید روی مسائل روز، بیان آسیب‌های اجتماعی، جلوگیری از بروز انحراف‌های دینی و سایر مسائلی که جوانان را از اصل حماسه و شور انقلابی عاشورا دور می‌کند، کار شود.

وی قیام حضرت سید الشهدا (ع) در راه احیای امر به معروف و نهی از منکر را خاطرنشان ساخت و اضافه کرد: رویکرد بسیج و سپاه در سال‌های گذشته بیشتر فرهنگی، اجتماعی و در راستای طرح‌های جهادی و خدمت‌رسانی به مردم به ویژه قشرهای کم‌برخوردار است.

جانشین فرماندهی انتظامی کاشان نیز از مسوولان هیات‌های مذهبی خواست تا جهت برقراری نظم و امنیت بیشتر، افراد مومن و معتمد را با عنوان پلیس‌یار به این نیرو معرفی کنند.

سرهنگ علی قربانی تصریح کرد: استفاده از آلات و ادوات موسیقی و همچنین طبل‌های بسیار بزرگ در هیات‌های مذهبی ممنوع است و در صورت مشاهده نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام می‌شود.

وی با اشاره به لزوم پایان فعالیت هیات‌های مذهبی تا ساعت ۲۳ افزود: حرکت هیات‌ها در خیابان‌ها و کوچه‌ها باید با مجوز نیروی انتظامی صورت گیرد و برای رفاه حال مردم از استقرار ایستگاه‌های صلواتی در خیابان‌های اصلی شهر خودداری شود.

شهردار کاشان نیز گفت: محرم و صفر دارای بزرگ‌ترین، قدرتمندترین و موثرترین پایگاه اجتماعی است که به خدمت‌گزاران این مکتب به برکت حضرت سید الشهدا (ع) آبرو می‌دهد و حفظ این شان و جایگاه ضروری است.

سعید ابریشمی‌راد اضافه کرد: تبیین پیام عاشورا رسالت سنگین هیات‌های مذهبی در کنار شناسایی و بازگویی مسیر درست و حقیقت جهت تربیت نسل آینده است که در این راستا رعایت نظم، انضباط، ادب و تربیت از سوی هیاتی‌ها، می‌تواند آنها را به عنوان نماد اخلاق نبوی و حسینی معرفی کند.

فرماندار ویژه کاشان هم در این گردهمایی بر رعایت اخلاق حسینی در هیات‌های مذهبی تاکید کرد و اظهارداشت: انتظار می‌رود مردم دار المومنین آیین‌های عزاداری در حد شان و جایگاه حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش به نمایش بگذارند.

علی‌اکبر مرتضایی قهرودی همچنین با تبریک هفته دولت، از کوشش مسوولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان کاشان در جهت پیشرفت، آبادنی، رفاه و امنیت مردم قدردانی کرد.

نزدیک به ۸۰۰ هیات مذهبی در شهرستان ۳۶۵ هزار نفری کاشان فعالیت می‌کنند که بیش از ۵۰۰ هیات دارای مجوز هستند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها