مطالبات عقب افتاده پزشکان استان به ۱۹ ماه می‌رسد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطالبات عقب افتاده پزشکان به ۱۹ ماه می‌رسد.
کد خبر: ۹۱۶۹۲۱۳
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲
غلامعباس سبز در مراسم گرامیداشت روز پزشک و مطالبات عقب افتاده پزشکان کهگیلویه و بویراحمد به ۱۹ ماه می‌رسدداروساز در یاسوج گفت: جامعه پزشکی همواره زندگی خود را وقف سلامت جامعه کرده است، باید شان و منزلت آن‌ها حفظ شود.
وی افزود: هفته دولت مصادف با شهادت دو تن از یاران انقلاب شهید رجایی و شهید باهنر است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به صبر و بردباری پزشکان بیان کرد: پزشک زندگی خود را وقف سلامت جامعه نموده و سلامت افراد جامعه آرزوی هر پزشک ایرانی می‌باشد.

افزایش دو برابری تخت‌های فعال بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد

سبز تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در سال گذشته افتتاح بیمارستان‌های جدیدی را در دستور کار داشت و با تحقق این امر مراکز درمانی جدیدی را به مجموعه‌های قبلی اضافه کرد که نتیجه کار و حاصل زحمات متولیان دانشگاه علوم پزشکی استان در یک دهه اخیر بود و با باعث افزایش دو برابری تعداد تخت‌های فعال استان شد و انقلاب عظیمی در درمان صورت گرفت و ان شاءالله بازهم خبر‌های خوب در زمینه‌های درمانی خواهیم داشت.
وی بیان کرد: در روز‌های آینده راه اندازی مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان یاسوج، مرکز دیالیز و مرکز ناباروری یاسوج را در مرکز آموزشی درمانی شهدای دولت آباد بیمارستان شهید جلیل را در دست اقدام داریم.

مراکز غیرمجاز شأن جامعه پزشکی را پایین می‌آورند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضور مراکز غیرمجاز در حوزه سلامت تاکید کرد: یکی دیگر از مواردی که بی مناسبت با روز پزشک نیست و امر مهمی در حوزه سلامت به شمار می‌رود، مراکز غیر مجاز است که در سطح استان، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند.
سبز عنوان کرد: این مراکز و موسسات با حضور اشخاص و افرادی که صلاحیت کار‌های درمانی را ندارند و گا‌ها اشخاصی با مدارک تحصیلی پایین و غیرمرتبط با رشته‌های درمانی، با انجام کار‌هایی در زمینه لیزر پوست و مو، دندانپزشکی و سایر رشته‌های مرتبط پزشکی سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند و به نوعی موجبات نارضایتی مردم را فراهم می‌سازند که مداخله این افراد شان و منزلت جامعه پزشکی را پایین می‌آورد.
وی ادامه داد: هفته گذشته یک مرکز غیرمجاز قصد برگزاری همایشی را داشت که از طریق استانداری از برگزاری این همایش جلوگیری کردیم، از دادستان و دادگاه محترم ویژه روحانیت، استاندار و مسئولان محترم استانداری و همچنین وزارت بهداشت و درمان تشکر می‌کنم که به شدت پای برخورد با این موسسات و مراکز غیرمجاز ایستادگی کردند و یاری گر ما بودند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خواهش ما به عنوان متولی سلامت استان از مسئولان استانی این است که با توجه به حساسیت موضوع همکاری خود را با ما در خصوص برخورد با این موسسات و مراکز که توسط افراد فاقد صلاحیت سلامتی جامعه را به خطر می‌اندازند. ادامه دهند و ما را در این راه تنها نگذارند.
سبز با اشاره به مطالبات عقب افتاده پزشکان اظهارکرد: مطالبات عقب افتاده پزشکان به ۱۹ ماه می‌رسد و با احتساب نرخ ۳۰ درصدی تورم، تعرفه‌های پزشکی در بخش دولتی هیچ گونه تغییری نکرده و در بخش خصوصی رشد اندکی داشته است.
وی با اظهار خوشحالی از حضور مدیرانی از جامعه پزشکی در راس مدیریتی بیمه‌های تامین اجتماعی و بیمه سلامت گفت: جامعه پزشکی استان متشکل از ۲۷۰ نفر متخصص و فوق تخصص، ۳۹۰ نفر پزشک عمومی، ۱۵۰ نفر دندانپزشک و ۱۳۰ نفر داروساز هستند که این قشر ساعت‌های زیادی از شب و روز را بیرون از خانه و درگیر کار‌های پزشکی، اداری و سازمانی بوده، اما همواره در فکر سلامت جامعه هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر گوشی تلفن پزشکان مورد بررسی قرار بگیرد تماس‌های بعد از نیمه شب حکایت از ساعات کاری آن‌ها در هنگام استراحت دارد و نمی‌توانند حتی زمان استراحت گوشی خود را برای لحظه‌ای خاموش کنند پس این حق را دارند که انتظار داشته باشند شان و منزلتشان حفظ شود.
ارسال نظرات