نصب ۵۵۶ کنتور هوشمند چاه‌های مجاز کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نصب ۵۵۶ کنتور هوشمند بر چاه‌های آب گفت: با بهره‌بردارنی که کنتور نصب نکنند برخورد می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۹۲۱۰
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
علی داودی‌مهر گفت: نصب کنتور هوشمند از جمله نصب ۵۵۶ کنتور هوشمند چاه‌های مجاز کهگیلویه و بویراحمداقداماتی است که در راستای تعادل بخشی سفره‌های آب زیر زمینی انجام می‌شود و مهمترین هدف آن اندازه‌گیری حجم آب برداشت شده توسط بهره‌برداران منابع آب و جلوگیری از هرگونه برداشت غیرمجاز است.

وی اظهارکرد: با نصب این دستگاه‌های هوشمند تعادل بین منابع و مصارف زیر زمینی با دقت بیشتری انجام می‌شود و انتظار می‌رود بهره‌برداران نهایت استفاده بهینه را از این تکنولوژی را به کار گیرند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: عملیات استخراج اطلاعات کنتور یا به صورت مستقیم با استفاده از قرائت‌گر دستی و کارت شارژ و یا با استفاده از سامانه قرائت از راه دور صورت می‌گیرد که ناظران به طور منظم سالی ۶ بار بر اساس برنامه زمان‌بندی توسط معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت، دشت‌های استان را متناسب با الگوی کشت و تقویم آبیاری رصد می‌کنند.

داودی نهادینه کردن مصرف صحیح و بهینه آب را از دیگر سیاست‌های نصب این فن‌آوری و تکنولوژی روز عنوان کرد و خواستار همکاری همه عوامل از جمله بهره‌برداران و کشاورزان شد.

وی به نحوه برخورد با کسانی که نسبت به نصب این دستگاه‌ها اقدام نمی‌کنند اشاره کرد و ادامه داد: ارجاع به سیستم قضایی و در مرحله بعد عدم ارائه خدمات از جمله عدم تمدید پروانه بهره‌برداری و قطع برق چاه در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار