خبرهای داغ:
مدیر شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین

شهرک های صنعتی قزوین، پیشگام در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی

خانپور گفت: استان قزوین در سه سال و نيم گذشته با بیش از 338 قرارداد پیشگام ملی در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی بوده است.
کد خبر: ۹۱۶۹۱۸۴
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴

حمید رضا خانپور در گفتو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوینبا اشاره به پیشگام بودن ملی شرکت شهرک ها در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی بیان کرد: از ابتدای سال 1395 تاکنون، 470 هکتار زمین صنعتی به سرمایه گذاران واگذار نموده ایم كه بيشترين آمار واگذاري ها بر اساس مستندات قراردادها در شهرك صنعتي كمتر برخوردار به ترتیب شهرک صنعتی خرمدشت با 232 هكتار و شهرك صنعتي ليا 97 هكتار زمین صنعتی بوده است.

وي با اشاره به افزايش جذب سرمايه گذاری در شهرک صنعتی خرمدشت كه یکی از شهرک های صنعتی امن برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی است، افزود: مشوق های اعطایی به واحدهای صنعتی، 7تا 13 سال معافيت مالياتي، بهره مندي از مزاياي صندوق ضمانت صنايع كوچك، کاهش عوامل نقدی و تقسيط بلند مدت حقوق انتفاع، بهره مندي از جاده ترانزيت شرق به غرب و مركز ، پایین بودن هزینه های تسطیح اراضی برای ساخت و ساز، نزدیکی به بازار عمده محصولات صنعتی کشور وشناسایی منطقه قزوین درسطح بین المللی بعنوان یک منطقه صنعتی مناسب سرمایه گذاری است.
مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي استان ابراز امیدواری کرد: با اجرا و بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغالزایی بیش از 10 هزار نفر فراهم خواهد شد.

خانپور افزود: در سال رونق توليد و با توجه به تحريهاي ظالمانه، خوشبختانه از ابتداي سال تاكنون با واگذاري 167 هكتار از اراضي شهركها و نواحي صنعتي استان به 47 متقاضي سرمايه گذار، در سطح كشور بيشترين آمار جذب سرمايه گذار را به خود اختصاص داديم كه خود بيانگر عزم جدي مديران ارشد استان با ایجاد بستر مناسب جهت سرمایه گذاران استان مي باشد.

رئيس هيئت مديره شركت شهركهاي صنعتي استان با اشاره به استقبال خوب سرمايه گذاران از نواحي صنعتي كم برخوردار و محروم استان گفت: در طول اين سه سال گذشته 14 قرارداد در ناحيه صنعتي آوج با متقاضيان سرمايه گذار منعقد شده كه از لحاظ آماري رتبه چهارم در بين شهركها و نواحي صنعتي استان در جذب سرمايه گذار بوده است.
خانپور تصريح كرد: خوشبختانه با توجه به رشد چشمگير ميزان سرمايه گذاران در شهركها و نواحي صنعتي در سه سال اخير و قرارگيري استان قزوين بعنوان رتبه برتر در جذب سرمايه گذار، شركت شهركهاي صنعتي استان قزوين در سالجاري از گروه 2 ساختار مدیریتی به گروه1 ارتقا يافت و همچنين خاطر نشان كرد زمين ساختمان اداری شركت بعد از ۱۵ سال بلاتكليفي با آغاز عمليات اجرايي آن در سال گذشته در مرحله پاياني ساخت وساز بوده كه تا چند ماه آينده بهره برداري خواهد رسيد.
اين مسئول با اشاره به مهمترين برنامه هاي حمايتي از صنايع كوچك در طول سه سال اخير يادآور شد: برگزاري اولين رويداد استارتاپي صنايع كوچك در كشور، برگزاري اولين رويداد نمايشگاهي رفع نياز فناورانه صنايع كوچك در كشور، راه اندازي كنسرسيوم صادراتي در كشور روسيه و عراق، تشكيل خوشه صنعتي شيريني سنتي قزوين، برگزاري بيش از سه نمايشگاه توانمنديهاي صنايع كوچك، برگزاري بيش از 310 دوره آموزشي براي مديران و پرسنل واحدهاي توليدي وصنعتي، برگزاري 40 تور صنعتي داخل و خارج از استان، حمايت و اعزام 139 واحد توليدي جهت حضور در نمايشگاههای ملی و بین المللی با اختصاص يارانه نمايشگاهي، اعزام هيئت هاي تجاري به خارج از كشور و غیره از مهمترين اقدامات حمايتي و نرم افزاي از واحدهاي توليدي، صنعتي، خدماتي و صنفي بوده است.

خانپور از جذب پنج سرمايه گذار خارجي از كشورهاي فرانسه، آلمان، تركيه و عراق با سرمايه گذاري 440 ميليون يورو و اشتغال يكهزار و 112 نفر در شهركهاي صنعتي كاسپين، ليا خبر داد و گفت: از اين پنج واحد توليدي سه واحد به بهره برداري رسيده و در مرحله توليد قرار دارند و دو واحد صنعتي در مرحله ساخت و ساز مي باشند.

مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي استان در پايان افزود: بازدید میدانی و مدیران اقتصادي با توجه به ظرفیت ها و بسترهای مناسب استان سعی کرده ایم تمامی موانع و مشکلات سرمایه گذاران در جلسات تیم اقتصادی که با حضور شخص استاندار و یا معاونین ایشان برگزار می گردد در داخل استان حل و فصل گردد.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار