مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: مقدمات مورد نیاز برای حذف دفترچه‌های کاغدی در حال فراهم شدن است.
کد خبر: ۹۱۶۹۱۷۳
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، نادر نانبخش بعد از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه، اظهار کرد: با فراهم شدن امکانات و زیرساخت‌های لازم، اجرای طرح حذف دفترچه‌های کاغذی در این شهرستان‌ها از شهریور سال جاری آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح بیمه‌شدگان سلامت شهرستان‌های ماکو، پلدشت، شوط و چالدران از خدمات الکترونیکی بهره‌مند می‌شوند، افزود: فرآیند نسخه‌نویسی الکترونیک در این شهرستان‌ها پس از نقده و سلماس کلید خورده و از شهریورماه سال جاری آغاز خواهد شد.

نانبخش عنوان کرد: پزشکان و مؤسسات تشخیصی درمانی با تعریف نام کاربری ویژه و رمز عبور وارد سامانه الکترونیکی تجویز دارو می‌شوند و تجویزهای خود را برای بیمه‌شدگان این سازمان به راحتی انجام خواهند داد.

این مسوول در ادامه با بیان اینکه در این سامانه به محض ورود شماره ملی بیمه شده، سامانه مشخصات فرد بیمه شده را نمایش می‌دهد و اعتبار دفترچه ارائه شده نیز اعلام می‌شود که پزشک می‌تواند بر اساس این اطلاعات اقدام به تجویز دارو کند، گفت: نسخه در این روش به صورت الکترونیکی صادر می‌شود و  اگر دفترچه فرد مراجعه کننده دارای اعتبار باشد، حق ویزیت بیمه‌ای و در صورت نداشتن اعتبار دفترچه، حق ویزیت آزاد از فرد دریافت خواهد شد.

وی کاهش هزینه‌ها، حذف کاغذ، بهره‌وری بیشتر و خدمات رسانی بهتر را از اهداف اصلی حذف دفترچه های کاغذی عنوان کرد.

گفتنی است؛ اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان می‌باشند.

پایان پیام

ارسال نظرات