خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی:

4 ماه نخست امسال 144 نفر در حوادث ناشی از کار آسیب دیده‌اند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: 4 ماه نخست امسال 144 نفر در حوادث ناشی از کار دچار آسیب شده‌اند.
کد خبر: ۹۱۶۹۱۴۶
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، رضا نقی‌زاده بعد از ظهر امروز در نشست خبری که سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد، اظهار کرد: 4 ماه نخست امسال 144 نفر در حوادث ناشی از کار دچار آسیب شده‌اند که خوشبختانه این آمار نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه نسبت به آمار حادثه‌دیدگان در کار و فوتی‌های ناشی از بی‌احتیاطی حساسیت نشان داد، افزود: صرف یک رقم و آمار نباید این موضوع را ببینیم چرا که هر عدد بیانگر یک خانواده است که سرپرست خود را از دست می‌دهد و به طور قطع در زندگی تک تک اعضای خانواده آثار منفی بر جا خواهد گذاشت.

این مسوول یکی از مسائل مطرح در جامعه را معضل کودکان کار دانست و اضافه کرد: به کار گیری کودکان زیر 15 سال طبق قانون ممنوع است و در صورت مشاهده برابر قانون رفتار خواهد شد؛ چرا که این موضوع آنها را از تحصیل و فرآیند عادی رشد بازمی‌دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در آستانه هفته تعاون قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: غبارروبی مزار شهدای گلگون کفن نظام اسلامی، دیدار با خانواده شهدای جامعه کارگری، دیدار با امام جمعه، شرکت در مصاحبه رادیویی، رژه تاکسی‌رانان و اتوبوس‌رانان، تجلیل از تعاونی‌های برتر، افتتاح شرکت تعاونی پایتخت ورزش، افتتاح گروه تحقیقات و تعلیمات حفاظت از بهداشت کار، بازدید از تعاونی مسکن روناس و راه‌اندازی میز خدمت را از جمله برنامه‌‌های این هفته باید برشمرد.

وی به اجرای طرح حمایت از مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: آذربایجان غربی یکی از استان‌هایی بود که در این زمینه آمار و عملکرد خوبی را رقم زد ولی متاسفانه بانک ملت برخلاف سایر بانک‌ها نتوانست به تعهدات خود عمل کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات