خبرهای داغ:

مرگ را برای آمریکا محقق می کنیم/یادواره شهدا یعنی مبارزه ادامه دارد/تاکید رهبر انقلاب بر مقاومت و ایستادگی

کارشناس رادیو معارف در یادواره شهدای مداح شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه یادواره شهدا یعنی مبارزه ادامه دارد و رهبر انقلاب بر مبارزه و مقاومت در برابر استکبار توصیه می کنند گفت: مرگ را برای آمریکا جوانان ایرانی رقم خواهند زد.
کد خبر: ۹۱۶۹۱۰۳
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
مرگ را برای آمریکا تحقق می بخشیدم/یادواره شهدا یعنی مبارزه ادامه دارد/تاکید رهبر انقلاب بر مقاومت و ایستادگیبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین احمد پناهیان در یادواره شهدای مداح شهرستان شاهرود با عنوان «چاووش جبهه» در حسینیه یزدی‌های این شهر در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای مداح که با سینه سوزناک خود فدای اسلام شدند اظهار کرد: مومن زیاد است و در طول تاریخ ادیان مختلف مومن بودند و در بین مومنین در عصر رسول اکرم (ص) که عصر جهاد و مبارزه است که اتمام مکارم اخلاق و سرآمد این مکارم مبارزین و مجاهدین قرار دارند.
وی افزود: کسی به فضایل اخلاقی می‌رسد که به خدا نزدیک شود و فضایل اخلاقی از درون او به بیرون می‌جوشد نه اینکه از بیرون کسب کند.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهدا به مقام دوستی خدا می‌رسند و عاشق خدا هستند گفت: کسی که عاشق خدا می‌شود در تمام روحیاتش اثر می‌گذارد و نمونه کامل کسی که برترین فضایل اخلاقی رسیده شهدا هستند و در کربلا هوایی اخلاق و ادب در اوج است و مثال زدنی است.
وی با بیان اینکه دین رسول اکرم (ص) که می‌فرماید برای مکارم اخلاق برگزیده شده ام در کنارش می‌فرماید برای جهاد مبعوث شدم افزود: رسول اکرم (ص) می‌فرماید «سنت من شمشیر است» تا پوزه مستکبران را به خاک نمالید نمی‌توانید عدالت را برپا کنید و اباعبدالله الحسین (ع) هم فرمود: من الگوی شما هستم تا قیامت قیامت.
وی با بیان اینکه یکی از سیره‌های شهدا که بسیار ماندگار و اثر گذار است زیاد قرآن خواندن است اظهار کرد: اول باید پوزه دشمنان را به خاک مالید تا بعد مرحمت در جهان گسترش پیدا کند، و اینکه خدا می‌فرماید پیامبر اسوه حسنه است برای جنگ احزاب است که رهبری انقلاب فرمود: «شرایط ما مثل جنگ احزاب است».
پناهیان خاطر نشان کرد: خدا در جنگ احزاب می‌فرماید بهترین الگوی شما رسول اکرم (ص) است که در شرایط سخت با اعتماد به خدا تاکید دارد پیروز می‌شویم و این ایستادگی پیامبر بهترین الگوی شماست و امروز این الگو در انقلاب اسلامی گسترده شده است.
موسس موسسه فرهنگی فخرالائمه ادامه داد: امروز استکبار جهانی و اسرائیل داد می‌زند که با ما کاری نداشته باشید چرا که جبهه اسلام متحد شده است روحیات و اخلاقیات رزمندگان ما به کمال رسیده که پیروزی و موفقیت همراه داشته است.
پناهیان با بیان اینکه در سال ۱۳۶۵ در حرم حضرت معصومه (س) به ما اجازه شعار خدایا خدایا نمی‌دادند و نمازخوان‌های صف اول مخالف این شعار‌ها بودند اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلامی می‌فرماید گاهی رنج و سختی زنده نگهداشتن خون شهید از شهادت کمتر نیست مثل رنج و سختی زینب کبری در زنده نگهداشتن خون اباعبدالله الحسین (ع) که یکی از آن‌ها اربعین حسینی است که الان ما به راحتی و عزت می‌رویم.
رئیس موسسه تحقیقاتی رهپویان شهدا با اشاره به دو ویژگی ایرانی‌ها از لسان علی (ع) اظهار کرد: مولا علی به خلیفه دوم می‌فرماید «ایرانی‌ها دو ویژگی هوش، ذکاوت و غیرت دارند» و باید بدانیم که هنوز انتقام خون امام حسین (ع) گرفته نشده است و ما امروز هنوز انتقام خون ۲۴۵ هزار شهیدمان را نگرفته ایم و ما امروز منفعت را چی تعریف می‌کنیم.
پناهیان خاطر نشان کرد: قیاس صلح حدیبیه با زمان حاضر قیاس مع الفارغ است، در این مملکت قانون اساسی می‌گوید صلح و مبارزه را رهبری تعیین می‌کند، رهبری در مقابل زیاده خواهی‌های استکبار جهانی مذاکره را بیان نمی‌کند و مقاومت و ایستادگی و مقاومت را بیان می‌کند و از کربلا آموخته با یزید نه مذاکره کند و نه بیعت کند.
کارشناس رادیو معارف ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا یعنی این مبارزه با کفر و استکبار ادامه دارد و خدا می‌فرماید من شهادت را جایزه به کسانی می‌دهم که پای عهدی که با خدا بستند، صادقانه ایستادند و در سوره احزاب عهدی که با خدا بستیم پشت به مبارزه نکردن بیان شده است.
پناهیان تصریح کرد: شهادت جایزه صدق و این صدق یعنی پایبندی به مبارزه است و متاسفانه در انقلاب اسلامی سالهاست تلاش دارند تا این مبارزه انجام نشود و تلاش دارند اسلام انقلابی باشد نه انقلاب اسلامی در صورتی که امت اسلامی ماموریتش نجات بشریت است و ما هنوز اینکار را تمام نکردیم و رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جهاد‌های مختلف را بیان می‌کند و همه زندگی ما عرصه‌های جهاد می‌شود و این‌ها ماموریت است، چون مبارزه ما تمام نشده است.
وی ادامه داد: برای تحقق وعده‌های الهی باید جهادی زندگی کرد و اگر می‌خواهیم جهادی زندگی کنیم باید چشم به کربلا داشته باشیم.
پناهیان با اشاره به اینکه امروز به ما می‌گویند باید صلح کنید گفت: در زمان حاضر که اسرائیل در حال نابودی است و استکبار جهانی رو به افول است می‌گویند بیایید صلح کنید و حسین (ع) برای یک مسلم رفت کربلا و از خون ایشان نگذشت و ما از شعار مرگ بر آمریکا دست برنخواهیم داشت بلکه این مرگ را برای آمریکا تحقق خواهیم بخشید و‌جوانان ما پیروز هستند و به لشکر بقیت الله خواهند پیوست.
لازم به ذکر است دومین نکوداشت یاد و خاطره شهدا مداح شهرستان شاهرود بویژه شهیدان سیدکاظم میرحسینی، سید حسینی میقان، محمدرضا حسینی، حسین فروغی و محمد لطفی به همت کانون بسیج مداحان و هیئت الشهدا شاهرود در تکیه یزدی‌های شاهرود در راستای استقبال از محرم برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها